Preocupările petroliștilior: o taxă adițională, doar pentru acordurile petroliere noi; să fie reduse redevențele pentru producția extrasă din zăcăminte vechi

Publicat pe Categorii Petrol, Petrol / Gaze / Carbune, Semnal
Prima Pagina Actual Semnal Preocupările petroliștilior: o taxă adițională, doar pentru acordurile petroliere noi; să fie reduse redevențele pentru producția extrasă din zăcăminte vechi
  • La Transgaz se gândește un joc de lungă durată: Sistemul național de transport trebuie integrat în cel european până în 2019

România are supracapacitate de rafinare, comparativ cu nevoile pieței locale, se menționează în prima parte a Strategiei energetice elaborată de Ministerul Energiei. În condițiile date, este posibil ca o treime din producția actuală a rafinăriilor să nu mai poată fi vândută până în 2030. Ce facem cu această producție?, a semnalat Ileana Bălțatu, Director executiv pentru rafinare și marketing la  NIS Petrol, la  conferința Growth Forum, organizat de Profit.ro

Corporate_Governance

Posibilitățile de export ale României sunt din ce în ce mai limitate în condițiile în care China, India își fac propriile rafinării, de 5-6 ori mai mari decât rafinăriile românești, cu foarte puțini angajați, producând pentru zonele respective la prețuri foarte bune.

Este absolut necesar să existe posibilitatea de a exporta gazele naturale din zăcămintele offshore din Marea Neagră dezvoltate de OMV Petrom în parteneriat cu ExxonMobil pentru ca proiectul să fie fezabil, a sesizat la rândul său directorul financiar al OMV Petrom, Andreas Matje.

Reprezentanții Transgaz admit că până în 2019 trebuie integrat sistemul național de transport în cel european, pentru a fi posibil exportul. „Suntem prinși între doi vectori: necesitatea de integrare în sistemul european de transport de gaze și descoperirile din Marea Neagră, ce trebuie transportate la țărm. Transgaz trebuie să gândească un joc de lungă durată. Integrarea în Europa e o necesitate legislativă, prin care ne asigurăm că putem prelua și gazele din Marea Neagră, eventual și o creștere a producției onshore a Romgaz și OMV Petrom. Sunt cerințe foarte importante pentru Uniunea Europeană”, a afirmat Petru Văduva, director general Transgaz, la conferința Profit.ro.

“În 2019 vom avea rutele de transport deschise. Liniile de transport vor fi pregătite de Transgaz și puse la dispoziția furnizorilor de gaze din Europa pentru activitate comercială”, dă aigurări Văduva.

ROPEPCA cere reducerea redevențelor pentru producția extrasă din zăcăminte vechi

Asociația Română a Companiilor de Explorare și Producție Petrolieră (ROPEPCA) insistă pentru îmbunătățirea regimului fiscal și cadrului investițional din România. Concesiunile existente trebuie să beneficieze de stabilitatea menținerii regimului fiscal valabil la semnarea acordului de concesionare, a precizat Artur Stratan, președintele Asociației. Dacă autoritățile vor impune o taxă petrolieră adițională, aceasta ar trebui să fie aplicată doar acordurilor petroliere noi, semnate după intrarea în vigoare a noii Legi a petrolului, susține Stratan, evidențiind clauza de stabilitate din acordurile petroliere în vigoare, de menținere a regimului fiscal valabil la data semnării acordului de concesiune.

O altă recomandare ROPEPCA este reducerea redevențelor pentru producția extrasă din aceste zăcăminte vechi pe motiv că investițiile necesare pentru redezvoltarea zăcămintelor mature de țiței și gaze, care să oprească declinul natural al producției de hidrocarburi din România, sunt uriașe.

 

 


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*