BVB acordă punctaj maxim Nuclearelectrica la comunicarea cu investitorii. Valentina Dinu, SNN: O bună guvernanță corporativă înseamnă implicit transparența totală a actului de conducere

Publicat pe Categorii Business, Esential, Info Bursier, Semnal
Prima Pagina Actual Esential BVB acordă punctaj maxim Nuclearelectrica la comunicarea cu investitorii. Valentina Dinu, SNN: O bună guvernanță corporativă înseamnă implicit transparența totală a actului de conducere

SNN ocupă primul loc în topul randamentelor la 9 luni, cu o creștere de 60%, compania înregistrând o creștere susținută a prețului acțiunii de la începutul anului;

În a treia ediție a Cărții albe a comunicării companiilor listate, BVB remarcă progresele companiilor energetice

Companiile energetice listate la bursă fac progrese în ce privește calitatea comunicării cu investitorii. În cea de-a treia ediție a „Cartei Albe a comunicării companiilor listate”, realizată de Bursa de Valori București, Nuclearelectrica s-a evidențiat cu un  punctaj maxim – 10 puncte – în evaluarea calităţii comunicării cu investitorii. SNN este urmată de Transelectrica,  Conpet, Electrica, OMV Petrom,  Romgaz şi Transgaz,  care au obținut câte 9 puncte. Evaluarea BVB, realizată în perioada august – septembrie 2017, are rolul de a analiza calitatea și acuratețea informațiilor puse la dispoziția investitorilor de către companiile listate pe Piața Principală a Bursei.

Despre performanța SNN am discutat cu Valentina Dinu, Șef Departament Comunicare și Relatii cu Investitorii.

 

–  Cum se prezintă SNN în evaluarea BVB?

–  SNN a reușit sa obțină punctaj maxim, 10 puncte din 10 posibile pe criteriile și metodologia de evaluare stabilite de Bursa de Valori București. Carta Alba a Comunicării companiilor listate reprezintă cel mai relevant instrument de măsurare a performanței companiilor îin zona de relații cu investitorii și comunicare și este realizată pe baza unor criterii calitative și cantitative care reflectă transparența, deschiderea și pro-activitatea companiilor în relația cu publicul țintă. Suntem prezenți pe piața de capital din noiembrie 2013, așadar punctajul obținut este o validare a eforturilor SNN de a oferi investitorilor și acționarilor informațile de care au nevoie pentru a decide în mod obiectiv, informat cu privire la oportunitățile de investiții. Dincolo de respectarea unui cod de guvernanță corporativă, relația cu investitorii constă într-o atitudine și mindset setate pe investitor, pe nevoile acestuia de informații și pe construirea unei relații de încredere, pe termen lung.

–  Reprezentanții Bursei susțin că sunt încântați de progresul impresionant realizat de majoritatea emitenților. Concret, v-ați îmbunătățit scorurile…La ce mai trebuie lucrat?

–  Scopul unui department de Relații cu Investitorii este să asigure, pentru companiile listate la bursă, o funcție strategică de management, aceea de a se asigura că tranzacțiile cu acțiunile companiei se realizează în baza diseminării unor informații cheie, cu relevanță decizională majoră și al căror scop este să le permită investitorilor, acționarilor să cuantifice optim potențialul unei investiții.  Prin urmare, eficiența unui astfel de department se măsoară  direct în impactul informației transmise asupra comunității de investitori. Calitatea, completitudinea, frecvența și acuratețea informației, dar și modul concret de diseminare a acestor informații pot poziționa eficient sau ineficient un emitent în piață. De asemenea, departamentele de IR trebuie să monitorizeze atent schimbările în legislație aferentă și în reglementare și să se adapteze în mod corespunzator. Același lucru este valabil și în cazul standardelor de guvernanță corporativă, fie ca obligație legală, fie ca raportare la cele mai bune practici la nivel internațional.  Lucrăm constant să ne îmbunătățim activitatea pentru a le oferi investitorilor și acționarilor o imagine clară, obiectivă și corectă, dar mai ales în timp util, despre companie și activitățile curente, proiectele sale majore de investiții, perspective, piața de energie, rezultate financiare, etc. Tot timpul este loc de îmbunătățit, domeniul fiind unul dinamic, supus influențelor externe.

–  De ce considerati că este importantă guvernanța corporativă, transparența?

–  Dincolo de set-ul de reguli și standarde aferente exercitării controlului companiei, guvernanța corporativă trebuie să aibă determinant rolul de echilibrare a intereselor diferitelor categorii de stakeholder-I ai companiei, începând cu acționarii și terminând cu membrii diferitelor comunități, cu atât mai mult cu cât vorbim de un producător de energie nucleară. Guvernanța corporativă include fiecare arie de management: de la conducere administrative și executivă, strategii și planuri de acțiuni, măsuri corelate, management-ul riscului, controlul intern al performanței, până la diseminarea informațiilor. O bună guvernanță corporativă trebuie să conducă la crearea unei alinieri a intereselor și obiectivelor management-ului, acționarilor și a altor categorii de stakeholder-i. Evident, că opusul va determina lipsa de credibilitate, probleme de integritate și în consecință, o poziționare negativă a companiei în piață.

Cel mai simplu mod de a gestiona anumite aspecte de guvernanță, dincolo de practici și feedback,  este să te pui, de exemplu, în locul unui acționar și să analizezi din această postură informațiile, obiectivele și acțiunile companiei, să vezi în ce măsură toate acestea răspund interesului tău. Guvernanța corporativă reprezintă unul dintre indicatorii din top trei în adoptarea deciziei de a investi, potrivit sondajelor internaționale realizate de instuțiile pieței de capital. O bună guvernanță corporativă înseamnă implicit transparența totală a actului de conducere. Oricât de bune ar fi rezultatele financiare în cazul unui emitent, guvernanța corporativă rămâne un criteriu major de evaluare.

–  Prezentați, vă rog, evoluția SNN la bursă…

–  În prezent, SNN ocupă primul loc în topul randamentelor la 9 luni, cu o creștere de 60%, compania înregistrând o creștere susținută a prețului acțiunii de la începutul anului.

 


Publicat de

Cristina Trefaș

Director Editorial

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*