Campania de recontractare, ultimele 4 luni. Furnizorii de energie de ultimă instanță dau zor să convingă clienții să-și reînnoiască contractele

Publicat pe Categorii Electrica si termica, Energie, Info Consumatori, Semnal
Prima Pagina Energie Electrica si termica Campania de recontractare, ultimele 4 luni. Furnizorii de energie de ultimă instanță dau zor să convingă clienții să-și reînnoiască contractele

Campania de recontractare pentru clienții finali ai furnizorilor de energie de ultimă instanță – FUI se apropie de final. Clienții  casnici și noncasnici care doresc să beneficieze în continuare de un contract de energie încheiat în condiții reglementate mai au la dispoziție mai puțin de 4 luni să-și reînnoiască contractul de furnizare a energiei electrice.

Procesul de recontractare, care se desfășoară în conformitate cu prevederile Ordinului ANRE nr. 88/2015, a început la jumătatea anului 2015 și durează până la finele lunii septembrie 2017, numărul de clienți vizat fiind de 7 milioane de persoane fizice și juridice. Prin Ordinul nr. 88/2015, ANRE  a aprobat o nouă formă a contractului-cadru pentru clienții finali ai FUI, casnici și noncasnici gestionați în piața reglementată, care nu au uzat până în acest moment de dreptul de eligibilitate.

Noul contract nu modifică valabilitatea contractului existent sau tariful de facturare, deci nu modifică valoarea facturii, informează reprezentanții CEZ Vânzare și ai Electrica Furnizare.  Factura  de energie a fost simplificată începând cu data de 1 martie 2016. Nerespectarea termenului de 30 de zile nu implică întreruperea furnizării energiei electrice, dar furnizorii recomandă clienților să returneze contractul semnat, pentru finalizarea procesului de recontractare.

“Prin intermediul noului contract puteți însă solicita să nu mai primiți factura pe hârtie, prin poștă, ci în format electronic. În această situație este necesar să aveți un cont în aplicația noastră online Oficiul Virtual. Dacă doriți să vă sprijinim la crearea contului, nu este nevoie să vă adresați la un ghișeu de relații cu clienții. Ne puteți transmite un e-mail oricând sau să ne contactați prin Call Center”, le comunică Electrica Furnizare clienților.

Pentru cei care au intrat în posesia noul contract de furnizare transmis de FUI, dar nu au decis încă ce este de făcut, pot recurge la următoarele posibilități: fie semnează contractul primit și îl retransmite la furnizor care își asumă costurile legate de expediție; fie optează să își schimbe furnizorul de energie, pe considerentul că poate obține un preț mai bun. Mai ales, că de la 1 iunie, are la dispoziție un comparator de prețuri la energie și gaze, pe site-ul ANRE.

Se impune precizarea că, potrivit Ordinului ANRE, în situația în care contractul primit de la FUI nu este semnat și returnat de client în cele 30 de zile legale, acesta se consideră contract în vigoare.

Piața de energie electrică va fi complet liberalizată de la 31 decembrie 2017. În prezent, furnizorii de ultimă instanță sunt cei tradiționali, respectiv: Electrica Furnizare, Enel Energie, Enel Energie Muntenia, E.ON Moldova și CEZ Vânzare. Din 2018, și alte companii de energie vor putea intra pe această piață.

Atenţie la ofertele și mesajele minicinoase din partea unor furnizori! E.ON și-a atenționat clienții și le-a cerut sprijinul în depistarea acțiunilor ilegale

La finele anului trecut, E.ON Energie România a transmis un comunicat prin care a atenționat consumatorii casnici că au fost lansate pe piaţă oferte menite să îi inducă în eroare. „În acest moment diverse companii din piaţă desfăşoară, prin intermediul agenţilor de vânzări, activităţi de contractare de noi clienţi şi de determinare a acestora să îşi schimbe furnizorul. Ne-au fost semnalate cazuri în care reprezentanţii unor astfel de companii vizitează persoane în vârstă, afirmând că sunt „de la lumină”, că trebuie semnate contracte noi şi că E.ON este acelaşi furnizor cu compania pe care aceştia o reprezintă. Utilizarea noţiunii de „înnoire a contractelor de furnizare” are menirea de a crea confuzie în rândul clienților care au deja încheiate contracte de furnizare energie electrică. Considerăm că prin aceste practici, consumatorilor le sunt încălcate drepturile fundamentale cu privire la informarea corectă, clară şi completă astfel încât aceştia să poată lua o decizie în cunoștință de cauză, inclusiv în ceea ce priveşte schimbarea furnizorului”, au precizat reprezentanții E.ON Energie România în comunicat.

În calitate de consumator, vă puteți alege oricând furnizorul, dar nu puteți fi forțați, amenințați ori expuși la mesaje minicinoase din partea altor furnizori, le transmite E.ON Energie clienților, solicitându-le sprijinul în depistarea acțiunilor ilegale întreprinse de alți furnizori.

Fiți atenți la furnizorii care v-ar putea păcăli!, este mesajul transmis consumatorilor de energie și de către Asociația Furnizorilor de Energie Electrică din România – AFEER, care a atras atenția, în nenumărate rânduri, asupra capcanelor la schimbarea furnizorului, în cadrul unei campanii de informare corectă a consumatorilor.

Vrei să-ți schimbi furnizorul de energie sau gaze?  Intră pe site-ul ANRE și compară tarifele

Pentru a veni în sprijinul consumatorilor, asigurându-le o informare cât mai corectă și completă, începând cu data de 1 iunie 2017, ANRE  a publicat pe site-ul propriu un instrument de comparare a prețurilor pentru energie electrică și gaze naturale.

http://www.anre.ro/ro/info-consumatori/comparator-oferte-tip-de-furnizare-a-gn

http://www.anre.ro/ro/info-consumatori/informatii-esentiale/informatii-utile-pentru-consumatori

 

 

 


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*