Ce face Electrica Furnizare să menţină cota de piaţă mai mare de 21% în 2015 . Profitul, în scădere în acest an; acţionarii cer explicaţii

Publicat pe Categorii Electrica si termica, Energie, Esential, Semnal
Prima Pagina Energie Electrica si termica Ce face Electrica Furnizare să menţină cota de piaţă mai mare de 21% în 2015 . Profitul, în scădere în acest an; acţionarii cer explicaţii

• Strategia companiei pe 2015: servicii suplimentare puse la dispoziţia clienţilor, acţiuni de fidelizare şi mijloace moderne de comunicare şi plată

z zebra a
Menţinerea cotei de piaţă la un nivel mai mare de 21% , care să asigure în continuare poziţia de leader de piaţă, este principala ţintă a conducerii Electrica Furnizare pe 2015. Un obiectiv asumat, însă foarte greu de obţinut în condiţiile obţinerii (potrivit estimărilor BVC 2015) a unor rezultate financiare inferioare celor din anul precedent.

La solicitarea expresă a acţionarilor, reprezentanţii Electrica Furnizare au venit cu justificări la estimările rezultatelor nete în BVC 2015 sub nivelul celor înregistrate în 2014. Profitul realizat în anul 2015 se va situa semnificativ sub valoarea celui realizat in anul 2014 deoarece pe segmentul de piaţă reglementată, în anul 2014 s-a obţinut un profit cu 50 de milioane de lei mai mare decât cel estimat pentru anul 2015. Motivul: pentru anul 2014, tarifele au fost majorate de ANRE pentru recuperarea unui profit nerealizat în anul 2013.

Pe segmentul CPC, în anul 2014 s-a obţinut un profit superior celui estimat pentru anul 2015 (cu aproximativ 5 milioane lei), deoarece în perioada 2012-2014 Electrica Furnizare a obţinut un extraprofit, sumă care va trebui recuperată în anul 2015, explică reprezentanţii companiei, într-un document adresat acţionarilor.

Reprezentanţii Electrica Furnizare mai estimează că pe segmentul de piaţă concurenţială, în anul 2015 se va obţine un profit mai mic decat cel realizat în anul 2014, cu toate că vânzarea a crescut faţă de 2014. Argumentul adus este că în 2014 creşterea profitului s-a datorat scăderii preţului de achiziţie în condiţiile menţinerii constante a preţului de vânzare. În 2015, preţurile pe piata angro au o tendinţă de creştere, apreciindu-se că nu există posibilitatea de mărire a profitului decât prin creşterea preţului de vânzare, lucru imposibil în condiţiile concurenţei intense existente la această dată pe piaţa cu amănuntul de energie electrică, se explică în documentul consultat de InvesTenergy.

Şansele de mărire a profitului prin creşterea vânzărilor de energie sunt reduse în condiţiile unei trendinţe de scădere a cererii de energie electrică, la nivel national, suţin şefii companiei.

Ţinând cont că în anul 2014 s-a obţinut un profit din activitatea de bază de aproximativ 165 milioane lei, iar în anul curent, se va obţine un profit din activitatea de bază cu aproximativ 100 milioane lei mai mic, apreciem că în anul 2015 profitul din activitatea de bază se va situa în jurul valorii de 65 milioane lei, sunt informaţi acţionarii.

Echipa de la Electrica Furnizare şi-a propus îndeplinirea unor obiective strategice pentru a menţine poziţia de leader, îndreptându-şi atenţia spre clienţi, şi anume: implementarea tehnologiei în relaţia cu clienţii; raţionalizarea şi modernizarea centrelor de relaţii cu clienţii; creşterea gradului de satisfacţie a clienţilor; reducerea cheltuielilor operaţionale la 1000 lei venituri ; reducerea creanţelor restante.

Având în vedere că Electrica Furnizare activează pe o piaţă puternic concurenţială în care produsul vândut, energia electrică, nu se diferenţiază de la un furnizor la altul, avantajul competitiv poate fi obţinut prin eficientizarea costurilor, servicii suplimentare puse la dispoziţia clienţilor, acţiuni de fidelizare şi mijloace moderne de comunicare şi plată, afirmă conducerea companiei.

Prin urmare, compania şi-a stabilit o strategie de afaceri, în care se pune accent pe: reorganizarea proceselor şi realocarea resurselor; promovarea soluţiilor moderne de gestiune a clienţilor prin implementarea unor aplicaţii
informatice performante; optimizarea costurilor; dezvoltarea de servicii şi produse noi; creşterea competivităţii.

Estimările pe 2015, conform BVC

– venituri în valoare de 4.097 millioane RON, comparativ cu veniturile realizate în anul 2014, în valoare de 4.078 millioane RON reprezentând o crestere de 0,47 %.
– veniturile din segmentul de furnizare de energie electrica vor creşte cu 6milioane RON, sau cu 0,14 %, faţă de perioada încheiată la 31 decembrie 2014;
– cantitatea de energie electrica estimată a fi achiziţionată în anul 2015 creşte cu 2,45% faţă de 2014. Pretul mediu de achizitie estimat pentru anul 2015 este de 162,23 lei/MWh, în creştere faţă de cel realizat în anul 2014, care a fost de 157,33 lei/MWh. Creşterea este generată de calendarul de eliminare a tarifelor reglementate şi de creşterea de preţ din contractele de achiziţie reglementate de ANRE;
– cheltuielile cu salariile şi alte beneficii ale angajaţilor vor scădea cu 5 milioane RON, sau 6%, la 78 milioane RON de la 83 milioane RON în anul 2014;
– numărul de personal se va reduce cu 9 %, ceea ce va duce la reducerea cheltuielilor cu salariile şi alte beneficii ale angajaţilor;
– profitul operaţional se va reduce cu 115 milioane RON, sau 51%, la 108 milioane RON de la 223 milioane RON în 2014;
– profitul net se estimează că se va reduce cu 109 milioane RON, sau 53 %, la 95 milioane RON de la 204 milioane RON preliminat pentru perioada încheiată la 31 decembrie 2014.

Foto:Electrica Furnizare


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*