“Curățenie” la CE Oltenia!  Se organizează licitații pentru achiziții; furnizorii abonați riscă să piardă contracte generoase. Primul scandal, cu Artego. Miza: un nou contract pe 2 ani, de 83 milioane lei

Publicat pe Categorii Business, Semnal
Prima Pagina Actual Semnal “Curățenie” la CE Oltenia!  Se organizează licitații pentru achiziții; furnizorii abonați riscă să piardă contracte generoase. Primul scandal, cu Artego. Miza: un nou contract pe 2 ani, de 83 milioane lei

Ultima oră. INFORMARE CE OLTENIA: Urmare a informațiilor contradictorii apărute în spațiul public referitor la relația comercială dintre CE Oltenia SA și Artego SA, la inițiativa Consiliului Județean Gorj, conducerile celor două societăți au purtat, în ultimele zile, discuții asupra continuării relațiilor de parteneriat în conditii strict legale, clarificând toate aspectele de natură comercială și juridică. Apreciind colaborarea avută de-a lungul timpului, ambele părți agreează ideea de continuare a parteneriatului început în anul 1981, orientat spre rezultate pozitive, în conditii reciproc avantajoase, cu deschidere spre găsirea soluțiilor viabile care să mențină pozițiile pe piață ale celor două companii.

Șefii de la Complexul Energetic Oltenia – atât din Consiliul de Supraveghere, cât și din Directorat – au decis, după o  analiză a achizițiilor, reducerea cheltuielilor cu materiile prime și materialele. Așa cum era de așteptat, și-au pus în cap unii furnizori care riscă astfel să piardă contracte generoase cu CEO.

Un scandal iscat de Artego, producător de benzi de cauciuc, a luat proporții în ultimele zile, după ce CE Oltenia a anunțat că va organiza licitație pentru a da posibilitatea și altor companii să participe la procedurile de achiziții. Artego, furnizor actual al CEO de benzi transportoare de cauciuc,  riscă astfel să piardă un nou contract pe 2 ani de circa 83 milioane lei. “Nu încurajam pozițiile de cvasi-monopol sau pozițiile dominante ale unor furnizori și nu înțelegem îngrijorarea acționarilor Artego, companie privată, în legătură cu organizarea unei licitații la care sa poată participa și alți producători de benzi de cauciuc”, se subliniază într-un comunicat semnat de Consiliul de Supraveghere și Directoratul CE Oltenia.

În prezent, CE Oltenia are contracte subsecvente încheiate cu Artego. Valoarea maxima a contractului cadru este de 41 milioane lei.

În vederea asigurării creșterii competiței pentru derularea procedurii de achiziție covor de cauciuc necesar CE Oltenia pentru următorii 2 ani, conducerea companiei a decis eliminarea condiției din anteriorul Caiet de Sarcini, prin care se solicită și asigurarea preluării deșeurilor de cauciuc existente, explică reprezentanții societății. Procedura de licitație este în derulare, pe SEAP, singurul criteriu de atribuire fiind dat de prețul cel mai scăzut, în condițiile respectării calității solicitate.

“În timp ce, din cauza pierderilor înregistrate în anii anteriori, CE Oltenia a fost nevoită să concedieze în acest an 1.000 persoane, salariații-acționari ai Artego au primit dividende. Felicităm pe această cale conducerea companiei Artego și, urmându-i exemplul, încercăm, la rândul nostru, să facem din CE Oltenia o companie profitabilă, lucru pe care sperăm să îl înțeleagă toți partenerii noștri de afaceri. Artego este oricând binevenită să participe la licitațiile organizate de CE Oltenia și ne dorim să continuăm colaborarea, într-un mediu comercial corect”, transmit membrii CS și Directoratului, printr-un comunicat. Referitor la obligațiile de mediu ce impun eliminarea deșeurilor de cauciuc, aceștia dau asigurări că vor fi respectate, conform legislației in vigoare și că nu vor fi generate costuri suplimentare, deșeurile urmând a fi preluate, contra cost, de agenții economici autorizați pentru această activitate.

În presa locală, subiectul care a produs vâlvă a fost amplu dezbătut, unii fiind de partea CE Oltenia, alții însă pledând pentru continuarea parteneriatului între două companii românești. Artego are un avantaj în fața companiilor străinilor, prin faptul că având fabrica la Târgu Jiu, la doar câteva zeci de kilometri de cariere, putea prelua benzile uzate și să le valorifice mai simplu ca alții care au fabricile la mii de kilometri, a scris Pandurul.


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*