După un deceniu în România, CEZ devine o companie digitală. Focus pe client. Proiecte Cheie: SMART Transformation, E-mobility, Eficiență Energetică

Publicat pe Categorii Business, Semnal
Prima Pagina Actual Semnal După un deceniu în România, CEZ devine o companie digitală. Focus pe client. Proiecte Cheie: SMART Transformation, E-mobility, Eficiență Energetică

Foto-CEZ“Am început să clădim o companie inteligentă, flexibilă ce are în centrul atenției clientul. CEZ România va deveni o companie digitală. Am stabilit un nou model de afaceri și operare pe piața românească”, a declarat Martin Zmelik, Country Manager și Președinte al Directoratului CEZ România, cu ocazia prezentării rezultatelor financiare pentru anul 2015.

Doamna VORNICU

În completare, Doina Vornicu, Director de Operațiuni al Grupului CEZ în România, a precizat: „Ne-am propus să transformăm o companie clasică într-o companie care să răspundă la necesitățile clienților care sunt deja în era digitală. Ne adaptăm din mers procesele, reinventăm, mergem pe calea cea mai scurtă pentru satisfacerea acestora. Trebuie să fim pregătiți pentru a răspunde nevoilor clienților noștri”. Aceasta a exemplificat: clientul va vrea  să-și urmărească consumul pe telefonul mobil și va putea să o facă dacă va fi beneficiar de smart metering.

CEZ Distribuție a demarat un proiect pilot de citire a contoarelor la distanță, respectiv conectarea/reconectarea clienților la distanță. Reacția clienților acestora este diferită, spun reprezentanții companiei: sunt mulți care prezintă interes pentru citirea contoarelor la distanță pentru că astfel nu mai sunt deranjați, dispare consumul estimat, pot să-și urmărească mai ușor consumul (un dispozitiv va fi montat în locuință). Există și voci care contestă proiectul , având impresia că ar putea fi spionați dacă datele preluate de CEZ nu ar fi suficient de bine protejate, spune Doina Vornicu,  evidențiind preocuparea companiei pentru asigurarea securității datelor. Vom investi sume importante în protecția datelor, anunță oficialul CEZ România.

În cadrul acestui proiect, angajații CEZ Distribuție urmează cursuri de perfecționare, cei 800 de electricieni urmând să aibă un alt nivel de calificare, mai ridicat. Deja 200 dintre aceștia au cunoștințe avansate, lucrează în sistem SCADA, spune Vornicu. Electricienii CEZ vor fi dotați cu dispozitive speciale, să poate localiza clientul și să aibă acces automat la datele acestuia.

Urmare a acestui proces, reprezentanții CEZ România estimează o reducere cu 25% a timpului de intervenție, de la momentul primirii informației până la remedierea situației. În 2015, durata de întreupere fost, în medie, de 389 minute pe client, față de 721 minute/client în 2008 ( CEZ a preluat Electrica Oltenia în 2005).

Investiții de până la 170 milioane lei în 2016

Grupul CEZ România are în plan investiţii de 150-170 milioane lei pentru acest an în România, nivel asemănător celui de anul trecut, cu precădere în sectorul de distribuţie energie,  a anunțat Martin Zmelik, cu mențiunea că societatea mizează pe dezvoltarea unei reţele proprii de staţii de încărcare a maşinilor electrice.

Anul trecut, grupul a investit circa 320 milioane lei, din care 161 milioane lei reprezentând puneri în funcţiune pentru integrarea stațiilor în sistemul SCADA, modernizarea sau înlocuirea transformatoarelor, instalarea echipamentelor controlate de la distanţă şi îmbunatăţirea calității energiei electrice distribuite.

cez

Taxa pe stâlp, plătită retrocativ, a mușcat din profitul CEZ România

Grupul CEZ România a realizat în 2015 un profit înainte de deducerea dobânzilor, impozitelor, deprecierii și amortizării (EBITDA) de 429,9 milioane lei (95,5 milioane euro), cu circa 10% mai mic față de cel din anul anterior, din cauza taxei de stâlp plătită retroactiv pe patru ani. ”Impactul negativ din activitatea de producţie, datorat în principal provizionului pentru impozitul pe turbine, calculat retroactiv pe 4 ani (reprezentând 40 milioane lei), şi din activitatea de vânzare (cauzat în principal atât de scăderea preţurilor de vânzare, cât şi de creşterea preţurilor de achiziţie) a fost compensat de rezultate mai bune din activitatea de distribuţie, se precizează în raportul anual al grupului.

Compania se confruntă cu o situație inedită. După ce s-a achitat taxă pe stâlp, Primăria Fântânele a solicitat plata unui impozit pe clădiri aferent turbinelor eoliene pe perioada 2010-2014. CEZ România a depus contestație.

Alte rezultate notabile ale companiei în 2015 sunt: 1 286 GWh de energie verde produsă de parcul eolian CEZ, proiecte de responsabilitate socială în valoare de 1 077 mii Lei, investiții în rețeaua de distribuție a energiei electrice de 161 965 mii Lei, pierderi de energie electrică în rețea reduse la 10,62%, EBITDA de 429 878 mii lei, proiectul de mobilitate verde și parteneriatul de eficiență energetică dezvoltat împreuna cu autoritățile locale.

Anul trecut, vânzările de electricitate către consumatorul final s-au majorat cu 10%, la 3.471 GWh, iar profitul din activitatea energetică a crescut cu 4%, la 920 milioane lei.

La sfârșitul anului 2015,  CEZ Vânzare avea 1,4 milioane de clienți. Grupul CEZ are în România 1.783 de angajați și a intrat pe piață în 2005, prin preluarea distribuției regionale de electricitate Electrica Oltenia SA, care furnizează energie electrică în șapte județe: Argeș, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea și Teleorman.

Viitorul CEZ în România cu SMART Transformation, E-mobility, Eficiență Energetică

SMART Transformation a fost gândit să reorganizeze întreaga activitate de distribuție a energiei electrice pe parcursul următorilor ani, pentru a oferi un serviciu de înaltă calitate clienților și a reduce semnificativ durata și frecvența întreruperilor în alimentarea cu energie electrică.

Proiectul pilot, E-mobility, este o alternativă verde la deplasare pentru membrii comunității din aria de activitate a Grupului CEZ în România. Două stații de încărcare au fost instalate în Craiova și Pitești, conducătorii de mașini electrice sau hibrid având posibilitatea de a-și încărca gratuit mașinile. Se intenționează achiziționarea a încă a 3 stații în zona Oltenia, au anunțat reprezentanții companiei.

Primul proiect de eficiență energetică, demarat de Grupul CEZ în România în anul 2015, a fost implementat în comuna Giurgita, județul Dolj și se bazează pe un angajament unic, cu o durată de 10 ani, de optimizare a costurilor iluminatului publicului, prin introducerea sistemelor ESCO. Proiectul a fost dezvoltat ca o soluție la cheie pentru una dintre nevoile urgente ale comunității.

 


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*