“Electric Drive”: provocări și progrese aduse de dezvoltarea mobilităţii electrice

Publicat pe Categorii Evenimente, Flux energetic
Prima Pagina Actual Flux energetic “Electric Drive”: provocări și progrese aduse de dezvoltarea mobilităţii electrice

Societatea este dependentă de mobilitate electrică, problema constă în sistemele actuale de transport. Impactul este dăunător atât asupra sănătăţii noastre, cât şi  mediului înconjurător. Dezvoltarea acestor sisteme electrice vine cu noi provocări. Există o marjă destul de mare a statelor care au dezvoltat, cât şi promovat, aceste sisteme electrice, dar sunt puţine acele ţări care au realizat cu succes creşteri masive ale vânzărilor în această direcţie.

În cadrul evenimentului „Electric Drive”, organizat de BusinessMark alături de ALD Automotive, Groupe Renault România, E-MOBILITY, Champollion, Let’s Do It, România! și HOLOGRAMA 3D, s-a discutat despre mobilitatea electrică, evoluția producției, legislația de mediu privind bateriile electrice, trendurile naționale și internaționale, clădirile verzi, evoluțiile la nivelul companiilor private, cât și subiecte ce țin de dezvoltarea infrastructurii.

John Saffrett ,Global Chief Operation Officer, ALD International, a deschis evenimentul discutând despre trendurile naţionale și internaționale pe segmentul mobilității electrice. „În 2020, va fi o explozie a acestor vehicule electrice. Pe termen lung, dacă electricitatea devine mai frecventă decât este în momentul de față, încărcarea gratuită a vehiculelor este probabil să dispară. Este bine pentru responsabilitatea socială”,  a declarat Saffrett.

Andrei Iorgulescu, Director General Proiecte, Administrația Fondului pentru Mediu, a vorbit despre programele privind staţiile electrice, cât şi acordarea subvenţiilor pentru achiziţionarea maşinilor electrice. Noutatea este că există o perioadă când dosarele se pot soluţiona prin reglementarea documentelor, astfel va exista posibilitatea de a fi mai multe cereri acceptate. „Maşinile electrice reprezintă un drum ireversibil. Ne-au ajutat pe noi să devenim foarte flexibili. Eu cred că mi-am putut convinge colegii că aceste maşini electrice reprezintă viitorul, aduc o mobilitate mult mai mare, o viziune din altă perspectivă, fiabilitate şi confort. Este mult mai uşor să conduci o maşină electrică. Au produs o schimbare de atitudine – plini de curaj ne putem uita acum în direcţia aceasta ”, a precizat Sorin Diaconu, Head of Real Estate & Car Fleet, Orange România.

Cecilia Tudor, Network Sales Manager, Groupe Renault România, a prezentat rezultatele companiei, cât si evoluția vânzărilor de vehicule electrice, tehnologia modernă și dezvoltarea infrastructurii. „Suntem unii dintre pionieri. Astăzi, este un interes crescut şi vedem acest lucru prin oferta foarte largă. Ne mândrim cu faptul că suntem lideri pe piaţa europeană a maşinilor electrice. Se investeşte foarte mult în autonomie, singura problemă este infrastructura”, a spus aceasta. Oana Stamatin, Associate Director, Colliers România, a discutat despre stațiile de încărcare electrice din cadrul clădirilor de birouri din București. Sunt existente 20% clădiri de birouri cu puncte de încărcare, 21% clădiri cu puncte de încărcare în curs de implementare și 59% clădiri de birouri fără puncte de încărcare din București. „Există un interes mult mai mare pentru aceste certificări verzi. Aceste certificări trebuie să meargă împreună cu staţiile de încărcare”, a afirmat Stanatin.

„La fel cum telefoanele mobile erau un element de noutate, ele au mers în paralel cu telefoanele fixe. Acelaşi lucru se întamplă şi în cazul maşinilor electrice. Din ce în ce mai multe companii investesc în această zonă. Lucrurile vor avansa la fel de repede ca în cazul tehnologiei mobile”, a afirmat Cătălin Olteanu, Commercial Director, ALD Automotive România. Daniel Vlad, Director Executiv, TMC Electric Mobility a anunțat: „Vrem să aducem o schimbare la nivelul automobilităţii în România. Suntem furnizori de echipamente, plecând de la cele de uz rezidențial până la echipamente de încărcare rapidă. Cum va evolua infrastructura de stații de încărcare pentru automobile electrice 2017 – 2020? România are ca țintă 6000 de puncte de încărcare. Chiar dacă are un parcurs propriu ea depinde într-o măsură importantă și de numărul de automobile electrice care circulă pe străzi.”

Andrei Coșuleanu, Board Member, Stakeholder Relations & Public Affairs Let’s Do It, România!, s-a referit la responsabilitatea faţă de mediul înconjurător, cât şi despre parteneriatul în plină dezvoltare cu Kaufland România în ceea ce priveşte mobilitatea electrică. „Ce înseamnă să mergi către o sustenabilitate serioasă şi să investești în ea? Avem o infrastructură în continuă creştere, vine din vest şi ajunge până la Marea Neagră. Extinderea infrastructurii verzi este o problemă de educare.”

Daniela Neagoe, Senior Consultant Servicii Fiscale, Deloitte România, a închis evenimentul discutând despre obligațiile cu privire la bateriile și acumulatorii vehiculelor electrice. „Pentru aceste baterii ale vehiculelor electrice nu se datorează taxa la fondul pentru mediu. Producătorul este orice persoană care introduce aceste baterii. Însă, există nişte obligaţii de care trebuie să se ţină cont: stabilirea sistemelor de colectare, cât să se ţină şi evidențele.”

Evenimentul „Electric Drive” a reunit reprezentanți ai autorităților, directori generali, financiari, de achiziții și administrativi, importatori, producători și dealeri auto, producători de componente și accesorii auto, fleet manageri, dezvoltatori de soluții IT, consultanți și furnizori.


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*