Enel a intensificat în 2015 acțiunile pentru depistarea furturilor de curent

Publicat pe Categorii Business, Flux energetic
Prima Pagina Actual Flux energetic Enel a intensificat în 2015 acțiunile pentru depistarea furturilor de curent

În 2015, Enel a intensificat acțiunile de control, cu sprijinul autorităților, pentru depistarea branșamentelor ilegale la rețeaua de electricitate. Astfel, în primele 9 luni ale anului cantitatea de energie recuperată este aproape dublă, comparat cu întreaga cantitate recuperată în 2014.

În perioada ianuarie – septembrie 2015, în urma acţiunilor dedicate prevenirii și combaterii furturilor de energie electrică, desfășurate în cele 3 regiuni în care Enel activează (Muntenia Sud, Dobrogea, Banat) s-au constatat peste 2.334 de infracţiuni, prevăzute de Legea nr. 123/2012 privind energia electrică şi gazele naturale, pentru care s-au întocmit plângeri penale

.infografic-enel-17-dec

Astfel, în primele 9 luni ale anului, cantitatea de energie recuperată în toate cele 3 regiuni Enel, este echivalentă cu 89 GWh, dublu față de cantitatea recuperată în întreg 2014. Cu această cantitate de energie electrică, ar putea fi alimentate timp de un an peste 24.700 de locuințe, respectiv aproximativ 774 de blocuri cu 8 etaje. Această cantitate ar fi suficientă și pentru alimentarea unui spital de dimensiuni mari din capitală, timp de aproximativ 8 ani.

Branșamentele ilegale și instalațiile electrice improvizate pun în pericol viața celor care le utilizează și pot fi oricând sursa unui incendiu de proporții. Astfel de branșamente pot determina situații de supraconsum și sunt, de multe ori, cauza unor întreruperi în alimentarea cu energie electrică, afectând astfel consumatorii branșați legal.

Din păcate, astfel de tentative au loc chiar și în zonele în care s-au executat recent investiții pentru modernizarea completă a rețelei de energie electrică, astfel încât sunt deteriorate echipamente nou instalate.

Furtul de curent, conform Codului Penal intră sub incidența prevederilor cu privire la infracțiunea de furt, coroborate cu cele ale legislației speciale, respectiv Legea Energiei Electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012 care la articolul  92 prevede:

“(1) Deteriorarea, modificarea fără drept sau blocarea funcționării echipamentului de măsurare a energiei electrice livrate ori modificarea fără drept a componentelor instalațiilor energetice constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.

(2) Executarea sau folosirea de instalații clandestine în scopul racordării directe la rețea sau pentru ocolirea echipamentelor de măsurare constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă”

De asemenea, sustragerea de energie electrică săvârșită prin intervenția neautorizată asupra contoarelor electronice intră sub incidența dispozițiilor Codului Penal cu privire la “Infracţiuni contra siguranţei şi integrităţii sistemelor şi datelor informatice” care, la articolele 360 și 362, prevede :

“ Accesul ilegal la un sistem informatic

(1) Accesul, fără drept, la un sistem informatic se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amendă.

(2) Fapta prevăzută în alin. (1), săvârşită în scopul obţinerii de date informatice, se pedepseşte cu închisoarea de la 6 luni la 5 ani.

(3) Dacă fapta prevăzută în alin. (1) a fost săvârşită cu privire la un sistem informatic la care, prin intermediul unor proceduri, dispozitive sau programe specializate, accesul este restricţionat sau interzis pentru anumite categorii de utilizatori, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani.

 Alterarea integrităţii datelor informatice – Fapta de a modifica, şterge sau deteriora date informatice ori de a restricţiona accesul la aceste date, fără drept, se pedepseşte cu închisoarea de la 1 la 5 ani.”

Enel a lansat platforma „Stop Fraudă

Enel a intensificat anul acesta acțiunile de control pentru a preveni astfel de incidente și pentru a depista situațiile care pot pune în pericol buna funcționare a rețelei de distribuție și a serviciilor aferente. În plus, Enel a lansat recent platforma „Stop Fraudă” prin intermediul căreia orice încălcare a codului Etic Enel poate fi raportată. Astfel, sesizările legate de cazurile de fraudă, corupție, sustragere de energie, conflicte de interese, pot fi făcute prin intermediul a 6 canale de comunicare: adresa de e-mail  CodEticRomania@enel.com; adresa poștală: Enel România, Departament Control Intern, Bucureşti, Bd. Ion Mihalache 41-43, camera 204, Sector 1, cod poştal 011172; formular on-line de contact; linie telefonică dedicată: 0372.115.269; platforma Telverde ENEL Energie 0800.07.08.09 – Opțiunea 3 „STOP FRAUD”, se ascultă mesajul de întâmpinare şi se apasă tasta 3; platforma Call Center Tehnic Distribuție.

La nivel național, în baza Protocolului de colaborare, Enel împreună cu reprezentanți ai Poliției Române și ai Jandarmeriei Române desfășoară activități de identificare a persoanelor branșate ilegal la rețeaua de energie electrica sau a unor branșamente și instalații electrice realizate artizanal. Astfel de verificări în comun au loc în fiecare săptămână.

Enel este o companie energetică multinațională, jucând un rol important pe piața de electricitate și gaze naturale din lume, concentrându-se în special în Europa și America latină. Grupul Enel activează în peste 30 de țări de pe patru continente, are o capacitate instalată netă de 89 GW, generează electricitate și gaz printr-o rețea ce acoperă circa 1,9 milioane km. Cu cei 61 de milioane de consumatori în toată lumea, Enel deține cea mai mare bază de clienți comparativ cu societățile europene din acest sector și este printre cele mai mari companii de electricitate de pe continent în ceea ce privește capacitatea instalată și EBITDA raportat.

Prezentă pe piața din România încă din 2005, Enel este, în acest moment, cel mai mare investitor privat în domeniul energetic, cu operațiuni în sectorul distribuției si furnizării de electricitate, dar si al producției de energie electrică din surse regenerabile. Enel are peste 3.100 de angajați în România si oferă servicii unui număr de 2,7 milioane de clienți din trei zone importante ale tării: Muntenia Sud (inclusiv București), Banat și Dobrogea, acoperind aproape o treime din piața locală de distribuție. Enel continuă dezvoltarea unui program de investiții pentru îmbunătățirea calității serviciilor, modernizarea rețelei si implementarea pe plan local a standardelor de mediu ale grupului Enel.

 


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*