Country Manager Enel, Georgios Stassis, bucuros că s-au rezolvat divergențele cu statul român: “Vrem să investim, în continuare, semnificativ în România”

Publicat pe Categorii Business, Esential, Semnal
Prima Pagina Actual Esential Country Manager Enel, Georgios Stassis, bucuros că s-au rezolvat divergențele cu statul român: “Vrem să investim, în continuare, semnificativ în România”

Compania va plăti în acest an, într-o singură tranşă, suma de 401 milioane de euro stabilită de Curtea de Arbitraj de la Paris în contul pachetului minoritar de acţiuni la fosta Electrica Muntenia Sud

“Vrem să investim, în continuare, semnificativ în România”, este mesajul transmis de Georgios Stassis, Country Manager al Enel România, declarându-se bucuros că s-au rezolvat divergențele cu statul român.  Enel va plăti în acest an, într-o singură tranşă, suma de 401 milioane de euro stabilită de Curtea de Arbitraj de la Paris în contul pachetului minoritar de acţiuni la fosta Electrica Muntenia Sud. „Am făcut deja un provizion pentru această sumă de bani, pe care o putem plăti imediat. Am iniţiat deja procesul (de plată a sumei către statul român – n.r.), care este unul birocratic. Este vorba despre anumite proceduri pe care trebuie să le urmăm”, a spus oficialul Enel. Vrem să lăsăm în urmă orice divergenţe şi suntem bucuroşi că acest lucru s-a rezolvat, a subliniat Stassis.

Enel a planificat investiţii în România de 329 milioane de euro până la sfârşitul ciclului actual de reglementare, în 2018, din care 151 de milioane de euro anul acesta şi 178 de milioane de euro anul viitor.

„Enel este un investitor important în sectorul energetic din România, cu o prezenţă puternică în toate segmentele-cheie ale strategiei sale la nivel de grup: distribuţie, clienţi şi energie din surse regenerabile. Vom continua programul de investiţii pentru a îmbunătăţi calitatea serviciilor, prin mărirea gradului de automatizare a reţelelor de distribuţie, precum şi prin dezvoltarea canalelor de comunicare cu clienţii şi a ofertei de servicii cu valoare adăugată’, a declarat Georgios Stassis, country manager Enel în România.

Enel  cumpără contoare inteligente produse în România şi le instalează în alte ţări

Referitor la sistemele inteligente de măsurare, oficialul Enel susține că 80% dintre consumatorii din România ar putea avea contoare inteligente până în anul 2020 și este posibili ca, până în 2023, toţi utilizatorii să beneficieze de acestea.

Potrivit lui Stassis, contoarele inteligente ce vor fi instalate de către Enel sunt  produse în România. „Mai mult, Enel  cumpără contoare inteligente din România şi le instalează în alte ţări”, a precizat el.

Până în prezent, Enel a instalat 150.000 de contoare inteligente la consumatorii săi din zonele de distribuţie Muntenia Sud, Banat şi Dobrogea. În total, compania are 2,7 milioane de consumatori în România.

Investițiile totale de peste 3 miliade euro ale Enel în România

Din 2005, de când a intrat pe piaţa din România, investiţiile totale ale Enel pe piaţa locală au depăşit 3 miliarde de euro. Valoarea investiţiilor realizate în reţelele de distribuţie în perioada 2005 – 2016 se ridică la 1,584 miliarde de euro.

„Ca urmare a modernizării reţelelor, cele trei companii E-Distribuţie – care acoperă regiunile Muntenia Sud, Banat şi Dobrogea – sunt în topul celor mai performanţi operatori de distribuţie de energie electrică din România în privinţa calităţii serviciilor în ultimii ani. Conform datelor raportate Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) pentru 2015, indicatorul SAIDI (durata medie a întreruperilor neplanificate pentru fiecare client) pentru E-Distribuţie Muntenia a fost de 221 minute, cel mai bun nivel din ţară, media naţională fiind de 308 minute. E-Distribuţie Dobrogea şi E-Distribuţie Banat au avut, de asemenea, performanţe mai bune decât media pe ţară, cu SAIDI de 234 minute, respectiv 247 minute”, se precizează într-un comunicat al Enel. În 2016, indicatorii de performanţă s-au îmbunătăţit şi mai mult conform datelor preliminare, până la aproximativ 175 minute pentru E-Distribuţie Muntenia, fiind în continuare în scădere şi în cazul celorlalte două companii de distribuţie.

Pe segmentul de furnizare de energie electrică, Enel precizează că va continua să modernizeze operaţiunile şi să se concentreze pe nevoile clienţilor. „Compania a lansat recent noul site, precum şi o nouă versiune a aplicaţiei MyEnel, care permite clienţilor să acceseze de pe dispozitivele mobile date privind facturarea sau să transmită indexul contorului. Oferta pentru clienţi a fost extinsă cu servicii cu valoare adăugată ca Enel Asistenţă şi Enel Asistenţă+, care oferă asistenţă de urgenţă pentru repararea instalaţiilor interioare de electricitate şi apă sau a boilerelor electrice. De asemenea, compania are acum în ofertă un abonament de furnizare de energie electrică pentru care clienţii pot face toate operaţiunile online, de la încheierea contractului până la plata facturii, şi a introdus produse electronice în magazinul online”, se menționează în comunicatul comapniei.


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*