Strategia Grupului MOL: Creștere cotă pe piața carburanților în regiunea ECE la 30%; investiții de 1,5 miliarde dolari în chimie și petrochimie

Publicat pe Categorii Investitii / Tranzactii
Prima Pagina Business Investitii / Tranzactii Strategia Grupului MOL: Creștere cotă pe piața carburanților în regiunea ECE la 30%; investiții de 1,5 miliarde dolari în chimie și petrochimie

Grupul MOL are ca țintă să își majoreze cota pe piața carburanților în regiunea extinsă ECE la 25-30%, de la nivelul actual de puțin peste 20%, precum și să se situeze între primele 25% dintre companiile din domeniu, în funcție de profitabilitatea stațiilor. Noua strategie pe termen lung a companiei – “Grupul MOL 2030” a fost aprobată de Consiliul Director în ședința din data de 13 octombrie 2016. Consolidarea și dezvoltarea poziției MOL de lider regional în Europa Centrală și de Est este unul dintre pilonii noii strategii.

mol

Totodată, MOL are ca obiectiv creșterea graduală a ponderii produselor altele decât carburanții, la peste 50% până în 2030 (de la nivelul actual sub 30%), prin proiecte de investiții atent selecționate, concentrate în special pe zona lanțului valoric din chimie și petrochimie. Grupul a planificat investiții de câte 1,5 miliarde de dolari în fiecare interval de 5 ani, până în 2030, pentru proiecte de extindere a activității din chimie și petrochimie în regiunea ECE. Astfel, MOL intenționează să majoreze utilizarea  de materii prime în petrochimie la 3 milioane de tone și să pătrundă pe noi segmente de produse;

Pe de o parte, MOL va consolida și va dezvolta în continuare rețeaua de benzinării din ECE, lider de piață în regiune, pentru a fi prima alegere a consumatorilor. Pe de altă parte, ca răspuns la dinamica pieței și schimbările comportamentelor de consum, MOL va transforma operațiunile sale retail într-o platformă de furnizare de ”servicii de mobilitate”. Obiectivul este ca jumătate din veniturile segmentului retail/mobilitate să fie generate de noile servicii legate de mobilitate, iar serviciile către clienții finali să aducă o treime din EBITDA la nivel de Grup până în 2030.

Noua strategie pe termen lung prevede ca MOL să investească în noi direcții de afaceri, astfel încât acestea să genereze circa 10% din EBITDA la nivel de Grup până în 2030. Aceste proiecte vor urma rigorile disciplinei financiare a grupului, iar noul portofoliu este preconizat să genereze un flux de numerar pozitiv până în 2030.

Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL, a declarat: “În ultimii 15 ani, Grupul MOL a derulat cu succes un proces de consolidare în industria de petrol și gaze din Europa Centrală și de Est, devenind cu adevărat un jucător de talie internațională. Am obținut o creștere a EBITDA de 7 ori, iar capitalizarea de piață s-a majorat de cinci ori. Numărul benzinăriilor din rețeaua noastră a crescut de la 450 la peste 2.000, astfel că astăzi servim zilnic 1 milion de clienți. Obiectivele strategiei noastre au fost atinse. Însă cu siguranță nu ne vom opri aici. Privind către viitor, suntem bine poziționați pentru a crește în continuare pe termen lung, într-un mediu extern în schimbare din ce în ce mai rapidă, în care apar noi modele globale de consum de energie și de carburanți, împreună cu transformări tehnologice majore și modificări permanente ale comportamentelor de consum. Obiectivul Strategiei 2030 a Grupului MOL nu este doar să susțină și să consolideze poziția sa regională în domeniile de afaceri cheie, ci să  reprezinte, încă o dată, vectorul schimbării în Europa Centrală și de Est”.

 

 


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*