• Anul trecut, furnizorii de energie electrică au primit 244.460 petiții din partea clienților finali, iar cei de gaze naturale- 413.635 petiții, potrivit datelor Autorității
În fiecare zi de lucru a anului trecut, reprezentanții Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei – ANRE au răspuns la 13 petiții venite din partea beneficiarilor serviciilor prestate de către operatorii economici din sectoarele energiei electrice şi gazelor naturale – persoane fizice și juridice. În total, în cursul anului 2014, ANRE a înregistrat şi soluţionat un număr de 3391 petiţii, din care 2539 au avut ca obiect sectorul energiei electrice şi 852 sectorul gazelor naturale.
Valoarea totală a amenzilor aplicate atât în sectorul energiei electrice cât și în cel al gazelor naturale a fost de 37.301.054,2 RON, se menționează în raportul ANRE pe 2014.
Ce reclamă clienții finali ai operatorilor din energie și gaze? Principalele probleme semnalate se referă la: facturare energie electrică, calitatea energiei electrice, suspiciuni sustragere de energie electrică, emitere Aviz Tehnic de Racordare (în domeniul energiei), respectiv lucrări instalaţii de utilizare, verificări, revizii; contractare, facturare; racordare și acces la sistemul de distribuţie; furnizare, deconectare, sistare – în sectorul gazelor naturale.
Soluționarea reclamațiilor: ce trebuie să știe clienții ca să-și protejeze interesele
Titularii de licenţă de furnizare trebuie să asigure înregistrarea, investigarea şi soluţionarea reclamaţiilor făcute la adresa lor de către clienții finali. Obligaţiile de gestionare a reclamaţiilor clienților finali sunt înscrise în condiţiile de acordare a licenţei, în contractele cadru precum şi în standardele de furnizare.
Este obligatorie existenţa unui compartiment care să preia orice reclamaţie făcută la adresa titularului licenţei de un client final care se consideră lezat de practicile titularului licenţei. Se întocmește şi se menţine un registru de evidenţă a cererilor, sesizărilor şi reclamaţiilor adresate de către clienții finali, precum şi a modului de soluţionare a acestor, se precizează în documentul ANRE.
În anul 2014, titularii de licență de furnizare energie electrică au primit 244.460 petiții din partea clienților finali, iar titularii de licență de furnizare gaze naturale au primit 413.635 petiții, potrivit datelor Autorității.
În cazul în care clientul final nu este mulţumit de răspunsul primit din partea operatorului economic, acesta se poate adresa ANRE care, în baza prevederilor OG nr. 27/2002, cu modificările și completările ulterioare, analizează şi formulează răspunsuri cu privire la aspectele prezentate în petiţii. Pentru petiţiile care necesită verificări suplimentare se solicită acţiuni de control.
În anul 2014.ANRE a realizat 803 de controale în sectorul energiei electrice și 394 de controale în sectorul gazelor naturale . Totodată, Autoritatea a soluționat un număr 6 cereri privind neînţelegeri în sectorul energiei electrice apărute la încheierea contractelor, iar în sectorul gazelor naturale, a mediat o neînţelegere precontractuală.
Buna ziua. Contorizarea gazelor furnizate se face in metri cubi,iar apoi furnizorul transforma consumul in alta unitate de masura,astfel s a ajuns ca din luna decembrie 2016 pana in martie 2017 pretul pe metrul cub sa creasca de la 1.5 lei la 1.8 lei deci o majorare cu aproape 25%, asta este un furt al societatii de gaze care este facut cu sprijinul autoritatilor statului ,suntem furati si pacaliti in permanenta traim intr o tara fara reguli,in care statul sprijina hotia marilor companii.
Subscriu, la ceeace scrie mai sus,de furt si ameteala la facturi. S-Au infiintat tot felul de firme care nu respecta regulile elementare de legislatie,efectuind lucrari de racordare la gaz ,ce pun in pericol viata cetateanului.Fara a ma intreba,daca sunt de acord,au montat sub geamul locuintei tevile de gaz ale vecinilor,desi sunt proprietar.Alimentara intregii case se face prin pivnita,in mediu umed.Casa este construita in 1937 .Desi exista posibilitatea de racordare a fiecarui locatar de la strada,au preferat sa ne responsabilizeze pe noi, in caz de explozie,desi nu sunt de acord ca proprietatea mea sa fie a tuturor!. Am comunicat dezacordul,dar nu le pasa.Vin in control formal si iau bani mimind atentIa maxima.