- Consiliul Concurenţei analizează presupuse obstacole pe care operatori din energie le-ar pune în calea mutării consumatorilor la furnizori mai atractivi
Pe piața furnizării de energie electrică în regim concurențial, în contextul perepetuării crizei energetice și a continuării măsurilor de plafonare/compensare a prețurilor, este de așteptat să existe o anumită reticiență a clienților de schimbare a furnizorului și, implicit, motivația furnizorilor de a se concura va fi scăzută, se apreciază în Raportul privind concurenţa în sectoare cheie pentru anul 2023, lansat de Consiliul Concurenţei.
În schimb, pe piața producerii și comercializării energiei electrice, Consiliul Concurenței observă o creștere a presiunii concurențiale. Cel mai probabil, profitabilitatea producătorilor s-a redus considerabil în prima jumătate a anului, atât pe fondul reducerii generale a prețurilor energiei electrice, precum și ca urmare a implementării în România a Mecanismului de achiziție centralizată de energie electrică, se specifică în document.
Scăderea presiunii concurențiale pe piața producerii gazelor naturale este explicată prin actiunea a mai multor factori, cum ar fi creșterea cotelor de piață cumulate a primilor doi concurenți, plafonarea prețurilor de vânzare către furnizori și supraimpozitarea veniturilor suplimentare realizate de companiile din sector și scăderea profitabilității companiilor din sector.
Consiliul Concurenţei analizează presupuse obstacole pe care operatori din energie le-ar pune în calea mutării consumatorilor la furnizori mai atractivi, cum este Hidroelectrica, a afirmat, luni, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, citat de Agerpres.
„La energie au fost multe investigaţii care s-au încheiat fie cu sancţiuni pe zona de gaze, fie cu impunerea de măsuri, de schimbat comportament pe zona de electricitate. Am convenit o serie de schimbări cu Electrica şi cu CEZ, deci pe partea de furnizare de electricitate. La ce ne uităm la Enel? Sunt tot suspiciuni similare, de blocare a mutării clienţilor de la compania tradiţională, deci o companie mare, în speţă Enel, spre companii nou apărute în piaţă, cum este Hidroelectrica. În esenţă, la asta ne uităm, dacă în mod intenţionat se obstrucţionează mutarea clienţilor de la furnizorul Enel spre alţii, în special spre Hidroelectrica. Pentru Hidroelectrica există o cerere mare a clienţilor să se mute”, a punctat Chiriţoiu, potrivit Agerpres.