• Ţintim o colaborare personalizată cu clienţii noştri, încercând „să traducem” reglementările în sensul creării de avantaje specifice activităţii lor.Timpul în care singura legătura furnizor-client era FACTURA a trecut!, susţine Stroe
După ce a propulsat AXPO în topul furnizorilor de energie electrică, Dl. Petre Stroe coordonează în prezent activitatea de furnizare energie electrică la MET România Energy Trade, stabilindu-şi ca ţintă intrarea companiei în top 10 furnizori în 2016. Înfiinţată în 2009, MET România Energy Trade şi-a axat activitatea pe furnizarea de gaze naturale. La finalul anului 2014, compania și-a extins activitatea în România prin integrarea unui nou segment de business, și anume furnizarea de energie electrică. Pentru a-şi duce la îndeplinire angajamentul, Stroe se bazează pe calitatea echipei, forţa de inovaţie, precum şi pe cea financiară. Ţintim o colaborare personalizată cu clienţii noştri, încercând „să traducem” reglementările în sensul creării de avantaje specifice activităţii lor. Timpul în care singura legătura furnizor-client era FACTURA a trecut!, a declarat Dl. Petre Stroe, Deputy CEO MET România Energy Trade într-un interviu acordat InvesTenergy.
– Dle Petre Stroe, nu pot să nu constat că ați decis să reveniți la activitatea pe care ați desfășurat-o cu succes timp de 10 ani la AXPO (fost EGL), respectiv furnizare de energie electrică. De când lucrați la MET Romania Energy Trade, pe ce funcție și care sunt responsabilitățile dvs în cadrul companiei?
– Este adevărat că am revenit de unde de fapt nici nu am plecat, şi anume piaţa de energie ( gaze naturale şi energie electrică). Axpo este un capitol încheiat, iar MET Romania Energy Trade – unul care începe. La MET, coordonez numai activitatea de furnizare energie electrică, de pe poziţia de Deputy CEO.
– MET România Energy Trade este furnizor de gaze în România din anul 2009 și a decis să își extindă activitatea cu furnizarea de energie electrică din ianuarie 2015. Care sunt planurile/obiectivele companiei în această direcție?
– Pentru ambele direcţii de activitate ( gaze naturale şi energie electrică), anul 2015 este unul de start-up având în vedere că se atacă segmental de retail – furnizare către clienţii finali. Este un an dificil, dar cu atât mai interesant, mai ales pe fondul multiplelor modificari de reglementări lansate de către ANRE. Dar ce este complicat, este în acelaşi timp şi interesant.
– Concurența pe piața de furnizare energie este mare. Unde doriți să poziționați MET și cum veți face față cometiției? Cu ce echipă lucrați?
– Da, concurenţa este mare pe piaţa de energie. De fapt, a fost aşa tot timpul, fapt ce ne-a obligat să inovăm şi să găsim mereu căi noi având ca şi ţintă finală servicii de calitate oferite clienţilor.
Ţinta mea şi a acţionarilor este să intrăm în top 10 furnizori pentru ambele linii de business şi asta repede, respectiv în anul ce urmează. Diferenţa între competitori este dată de calitatea echipei , forta de inovaţie şi cea financiară. Echipa este tânără, cu un mix de colegi cu experienţă, dar şi unii care fac primii paşi în această industrie.
– Aveți deja un portfoliu de clienți pe partea de furnizare energie? Dacă puteți oferi detalii…
– Pentru această etapă de început, am depăşit aşteptările şi am reuşit să constituim un portofoliu consistent de clienţi finali din industrii diferite ( panificaţie, auto etc).
– Care este politica/strategia companiei în atragerea de clienți?
– Ţintim o colaborare personalizată cu clienţii noştri, încercând „să traducem” reglementările în sensul creării de avantaje specifice activităţii lor. Timpul în care singura legătura furnizor-client era FACTURA a trecut!
– Compania MET este activă pe piețele OPCOM. Ținând cont de experienta dvs pe partea de furnizare energie, vă rog să enumerați problemele cu care se confruntă în prezernt un furnizor? Cum funcționează bursa?
– Evident că sunt dezechilibre între diferitele platforme de tranzacţionare de pe OPCOM, precum şi dezechilibre create de reglementările lansate în cascadă de ANRE , dar tocmai aici se face diferenţa între cei ce acuză şi cei ce inovează. Cred că a venit timpul să redefinim sintagma de „băieţi deştepţi”, evident în sens pozitiv.
– Vă solicit un punct de vedere despre evoluția prețurilor energiei pe OPCOM în ultima perioadă …
– Preţurile evoluează într-o zona turbulentă, îndreptându-se către un echilibru între producţia de energie regenerabilă şi cea clasică. Aici cred că problema este a producătorilor, în special a celor pe cărbune, dar şi a reglementatorului.
– Sunteți pregătiți pentru REMIT?
– Noi, da. Mă întreb însă câţi dintre cei peste 200 de furnizori sunt…
– Rețeta succesului la Axpo – ați plasat această companie în topul furnizorilor privați de energie, o aplicați și la MET?
– Da, se poate vorbi de o reţetă care însă trebuie îmbunătăţită după 10 ani de succes. Încerc la MET să creez un cadru de business care să reziste şi la schimbări. Mă refer evident la regresul de calitate al managementului.
– Cum se prezintă piața de furnizare și cum credeți că va evolua în următorii ani? Este aceasta suprareglementată? Relația furnizor-consumator, cum ar trebui gestionată?
– La aceste întrebări, care se referă de fapt la aceeaşi zonă, răspunsul este unul singur – SERIOZITATE şi conlucrarea strânsă între reglementator, furnizor şi client final. Sigur, că pot fi excese de o parte sau alta (acum, din partea reglementatorului), dar piaţa le va atenua, iar acest trident va asigura un echilibru absolut necesar.
Nu voi încheia fără să nu urez un sincer „ Bun venit” noii publicaţii, care sunt sigur că va contribui la profesionalizarea acestei zone de busines cu o pondere deosebită în industrie.
– Vă mulţumesc!