Grupul Enel, cu cele 3 companii de distribuție, pe primul loc într-un top al distribuțiilor din România în ce privește implementarea contoarelor inteligente

Publicat pe Categorii Esential, Furnizare / Distributie / Transport, Info Consumatori
Prima Pagina Actual Esential Grupul Enel, cu cele 3 companii de distribuție, pe primul loc într-un top al distribuțiilor din România în ce privește implementarea contoarelor inteligente

Cu ajutorul contoarelor inteligente, românii își pot optimiza profilul de consum astfel încât să plătească mai puțin la factura de energie electrică. Totodată, se va îmbunătăți administrarea activelor rețelelor de distribuție a energiei electrice și indicatorii de calitate ai serviciului de distribuție a energiei electrice. Deci, contoarele inteligente aduc beneficii atât pentru consumatori, cât și pentru distribuțiile de energie, precum și pentru furnizori, reglementator și economie

Din ce în ce mai mulți clienți ai Grupului Enel în România, care este pionier în tehnologia pentru contorizare inteligentă, beneficiază astăzi de avantajele contoarelor inteligente. În acest an, companiile de distribuție a energiei electrice din România din cadrul grupului Enel, respectiv E-Distribuție Muntenia, E-Distribuție Dobrogea și E-Distribuție Banat, s-au angajat să monteze contoare inteligente la peste 171.000 de clienți, în cadrul unor proiecte de investiții de 53 milioane de lei. Acestea se adaugă la cele peste 500.000 de contoare inteligente instalate deja și care plasează grupul Enel pe primul loc într-un top al distribuțiilor din România în ce privește implementarea contorizării inteligente.

Distribuțiile Enel sunt în grafic cu montoarea contoarelor inteligente la clienți în 2019, susțin reprezentanții companiilor. Obiectivul Enel în întreaga lume este să instaleze contoare inteligente la toți clienții. În România, se respectă planul aprobat de ANRE privind instalarea de contoare inteligente.

Oficialii grupului Italian Enel consideră însă că termenul stabilit de reglementator – până în 2028 este unul prea lung. “Ințial, termenul fixat pentru montarea contoarelor inteligente a fost până în 2022, însă a fost amânat până în 2028. Contorul inteligent este o soluție, un sistem care aduce beneficii clienților, societății, companiilor de distribuție, de furnizare – pentru că poți propune clienților tarife diferite în funcție de intervalele orare, bazate pe profilul lor de consum și astfel își pot optimiza profilul de consum de energie. Cred că ar fi bine să anticipăm puțin calendarul pentru că până în 2028 mai sunt 9 ani”, a spus recent Livio Gallo, Director Global Infrastructură & Rețele al Grupului Enel. El a exemplificat: “Noi avem acum la nivel mondial 40 de milioane de contoare inteligente instalate în Italia, în Spania. În România am instalat aproximativ 500.000”.

Contorul inteligent – beneficii pentru consumatori, distribuitori, furnizori, precum și pentru reglementator și economie

Pentru Consumator:

  • facturi cu consum real
  • administrarea contractelor de la distanță
  • mai multe tarife/opțiuni
  • tarife adaptate
  • consolidarea gradului de conștientizare cu privire la consumul de energie

Pentru furnizorii de energie:

  • posibilitatea de a introduce ușor tarife adaptate
  • servicii diferențiate

Pentru Reglementator:

  • dezvoltarea sectorului energetic
  • creșterea calității și fiabilității alimentării cu energie electrică
  • dezvoltarea pieței libere

Pentru economie:

  • dezvoltare smart industry
  • stimularea inovării
  • eficiență energetică
  • emisii reduse de CO2

Pentru operatorii de distribuție:

  • reducerea activităților în teren: citiri, conectări/deconectări, schimbare tarife
  • servicii oferite clienților: facturare consum real, eficientizarea soluționării reclamațiilor, noi tarife flexibile
  • o mai bună administrare a  veniturilor, în urma identificării rapide a defectelor în rețeaua de joasă tensiune.

Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *