Mirela DIMA, CEO CEZ Vânzare: Recomandăm parteneriate pe termen lung cu beneficii personalizate pentru afacerea clientului

Publicat pe Categorii Interviuri InvesTenergy, Semnal
Prima Pagina Actual Semnal Mirela DIMA, CEO CEZ Vânzare: Recomandăm parteneriate pe termen lung cu beneficii personalizate pentru afacerea clientului

“Un furnizor serios asigură, pe lângă confort și stabilitate clienților săi, servicii asociate vânzării de energie, personalizate pentru afacerea clientului şi poate conduce la reducerea consumului prin audit energetic. Cel mai important lucru este că asigură un parteneriat pe termen lung cu clienţii săi”, a declarat Mirela Dima,Director Executiv CEZ Vânzare. Companie din cadrul Grupului CEZ în România, CEZ Vânzare a demarat o amplă campanie de informare a consumatorilor privind avantajele și dezavantajele schimbării furnizorului de energie electrică, sub egida “Energie pentru profit”. Primele workshopuri s-au desfășurat la Constanța și Galați, caravana CEZ continuând și în alte orașe din țară.

Despre demersul CEZ Vânzare în sprijinul consumatorilor, am discutat cu Dna Mirela Dima, Director Executiv – Membru al Directoratului CEZ Vânzare.

IMG_4092

De ce ați simțit nevoia unei campanii de informare a consumatorilor?

– Sectorul energetic românesc s-a schimbat profund. Nevoile și cerințele consumatorilor au crescut și s-au diversificat în același ritm cu stilul de viață. În conditiile date, trebuie să reinventăm ofertele de servicii și să facem un pas înainte pentru a deveni mai mult decât un furnizor de energie, să devenim un real partener pentru dezvoltarea clienților noștri. Astfel de workshopuri educative sunt binevenite pentru consumatori, care pot afla direct de specialiști cum pot obține costuri mai mici la energie, care sunt beneficiile și recomandările pentru un contract avantajos de furnizare a energiei electrice, ce soluții de eficientizare energetica au la îndemână.

Ce a adus nou schimbarea furnizorului de energie electrică în relația furnizor – client?

– Orice client are dreptul să își aleagă un furnizor de energie de pe piața liberă, conform propriilor interese și în funcție de ofertele pe care le identifică. Furnizorul de energie electrică poate fi schimbat oricând și nu implică nicio taxă. Procesul este simplu: se solicită o ofertă unui nou furnizor, se agrează un contract de furnizare, se semnează şi se notifică fostului furnizor şi operatorului de rețea denunțarea vechiului contract.
Un furnizor aplecat spre client poate să-i acorde acestuia consiliere – asistență precontractuală, poate să-l ajute să facă economie la factură, prin alegerea produsului în funcție de necesitatea acestuia, poate realiza prognoze, foarte utile la bugetarea cheltuielilor cu energia a consumatorului, asigură siguranță în alimentare, prin serviciul de constatare și remediere a punctelor slabe în instalații.
Practic, un furnizor dedicat asigură confort clienţilor săi (are consultanţi special pentru clienţi, numeroase şi permanente căi de comunicare) şi stabilitate (prin focus pe business, tradiție, surse proprii de energie, specialiști). În plus, un furnizor serios asigură şi servicii asociate vânzării de energie, personalizate pentru afacerea clientului şi poate conduce la reducerea consumului prin audit energetic. Cel mai important este că asigură un parteneriat pe termen lung cu clienţii săi.

Este bine sau nu pentru consumatori să-și schimbe furnizorul de energie?

– Consumatorii trebuie să știe că schimbarea furnizorului nu înseamnă neapărat schimbarea calității și continuității în alimentarea cu energie electrică, care sunt atribute legate de operatorul de rețea, de distribuitor! Contractele de distribuție a energiei electrice sunt reglementate și au același conținut pentru toți furnizorii și operatorii de rețea. Diferența o face un furnizor orientat către client, transparent, cu flexibilitate în produsele și serviciile oferite în funcție de nevoile clientului, inovativ, mereu în mișcare, căutând soluții noi pentru creșterea satisfacției clientului. Nu putem influența numărul și durata întreruperilor, dar putem asigura comunicarea cu operatorul de rețea, pentru creșterea predictibilității și reducerea efectelor.

Cu ce se prezintă CEZ Vânzare în fața clienților?

– CEZ Vânzare are un portofoliu de produse energetice personalizate pe nevoile clientului, cu manager de cont dedicat, o echipă de experţi disponibilă pentru acordarea de asistenţă specializată şi, în plus, oferă acces periodic la ultimele noutăţi legislative din sectorul energetic și din piaţa de electricitate. Toate acestea fac parte din viziunea CEZ Vânzare care oferă clienților săi dincolo de o relație contractuală, un parteneriat care să aduca beneficii personalizate activității derulate.
Compania are peste 1.400.000 de clienţi, dintre care 875 sunt companii din întreaga ţară, care au ales CEZ ca furnizor.

IMG_4095

Cum au decurs primele workshopuri dedicate consumatorilor?

– În data de 14 octombrie 2015, CEZ Vânzare a facilitat o întâlnire între exponenții mediului de afaceri local din Constanța și experți în energie, la care au participat peste 20 de companii și instituții publice. La Galați, evenimentul s-a desfasurat, pe 15 octombrie, în prezența a 26 de companii și instituții publice. Au fost prezente companii din diverse domenii de activitate: industria alimentară, hoteluri, restaurant, comerț auto, mase plastic, audit energetic, activități medicale, sticlă și ciment,confecții, construcții navale, instalarea mașinilor și echipamentelor industriale, producția de metale feroase, comerț cu materiale de construcții. Am remarcat un interes major din partea consumatorilor pentru informare în ce privește costurile, beneficiile și recomandările pentru un contract avantajos de furnizare a energiei electrice, soluțiile de eficientizare energetică.

La ce să fie atenți consumatorii de energie electrică?

– Atenţie sporită la ofertele-capcană ! Au apărut noi companii dedicate activități de furnizare, promovând o politică de preț agresivă, în câștigarea de noi cote de piață, dar și furnizori-fantomă. Dacă nu sunt atenți, clienţii se pot trezi cu clauze – capcană în oferte. Dacă un furnizor vine şi arată că poate scădea factura clientului prin eliminarea taxei radio-tv sau a taxei de cogenerare, atunci consumatorul trebuie să aibă mare grijă cu acest furnizor! Taxa radio-tv este obligatorie pentru toţi românii şi stipulată prin legi speciale. De asemenea, plata certificatelor verzi şi a taxei de cogenerare este obligatorie pentru toţi clienţii!

Sunt şi alte capcane în oferte, de tipul tarifelor cu costuri ascunse, clauze penalizatoare pentru ieşirea din contract, termene de plată nesustenabile sau drepturi pentru consumatori reduse ca număr şi conţinut.

De regulă, consumatorii se uită la preț, condiții de plată și durată într-un contract. Este suficient?

– În afara prețului, a condițiilor de plată și a duratei, clauzele care necesită atenție de partea clientului se referă la obligația furnizorului de a actualiza cantitatea de energie ce urmează a fi cumparată, obligația de a actualiza prognoza structurii consumului, clauze care produc efecte și după încetarea contractului, clauze privitoare la terminarea contractului înainte de termen, clauze penalizatoare, dar şi condiții în care părțile pot renegocia clauze din contract.

Vă mulțumesc!


Publicat de

Cristina Trefaș

Director Editorial

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *