Noul Regulament privind furnizarea gazelor naturale, repus în consultare publică

Publicat pe Categorii Flux energetic, Info Legislativ, Petrol si gaze, Semnal
Prima Pagina Actual Flux energetic Noul Regulament privind furnizarea gazelor naturale, repus în consultare publică

La un nou Regulament privind furnizarea gazelor naturale la clienții finali se lucrează din iunie anul trecut, când a fost demarat procesul de consultare publică. Urmare a observaţiilor, propunerilor şi puncte de vedere primite din partea a 16 instituții, companii din domeniu, asociații de profil, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei – ANRE a operat modificări de formă şi de fond la „Proiectul de Ordin pentru aprobarea Regulamentului privind furnizarea gazelor naturale la clienții finali”. Acesta a fost repus în consultare publică, noi popuneri și observații fiind așteptate până la data de 16 februarie 2016

.conducta_gaze-820x300

Regulamentul privind furnizarea gazelor naturale la clienţii finali stabileşte cadrul de reglementare pentru desfăşurarea activităţii de furnizare a gazelor naturale la clienţii finali, respectiv relaţiile dintre furnizori şi clienţii finali de gaze naturale, precum şi relaţiile conexe cu operatorii economici, titulari de licenţe de operare, referitoare la derularea contractului de furnizare a gazelor naturale. Prezentul regulament se aplică clienţilor finali de gaze naturale, furnizorilor şi operatorilor economici, titulari de licenţă de operare, pentru asigurarea condiţiilor necesare furnizării gazelor naturale la locurile de consum ale clienţilor finali.

Punct unic de contact pentru clienții finali

Furnizorul are obligaţia de a pune la dispoziţia clienţilor finali un punct unic de contact în vederea obţinerii de informaţii cu privire la drepturile şi obligaţiile acestora, la legislaţia în vigoare şi la căile de soluţionare a litigiilor, în cazul unor cereri, plângeri, sesizări, reclamaţii sau contestaţii, inclusiv pentru preluarea/soluţionarea/redirecţionarea către alte entităţi responsabile a solicitărilor acestora. Totodată, furnizorii asigură informarea clienţilor finali în mod gratuit şi nediscriminatoriu.

Punctul unic de contact reprezintă punctul central de informare care coordonează punctele de informare regională/locală, după caz, formând o reţea care furnizează informaţii unitare, şi care poate fi accesat prin următoarele canale de comunicare, destinate relaţiei cu clienţii: telefonic, la un număr apelabil gratuit sau cu tarif normal, disponibil minimum 8 ore în zilele lucrătoare, care să aibă posibilitatea înregistrării numărului de apeluri şi a timpilor de aşteptare;prin fax, la un număr de fax pentru contactarea furnizorului; prin e-mail, la o adresă de e-mail pentru contactarea furnizorului; prin intermediul pagini de internet proprii, prin formularul on-line pentru contactarea furnizorului; prin poştă.

Punctele de informare regională/locală trebuie să dispună de personal specializat şi de o dotare corespunzătoare pentru informarea clienţilor finali şi să fie uşor accesibile, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Detalii despre facturare, obligații și drepturi ale furnizorilor, dar și ale clienților acestora și alte aspecte de interes, găsiți pe site-ul ANRE:

http://www.anre.ro/ro/gaze-naturale/legislatie/documente-in-discutie-gn/reguli-piata-de-gaze/proiect-de-ordin-pentru-aprobarea-regulamentului-privind-furnizarea-gazelor-naturale-la-clientii-finali-faza-a-2-a&page=1

 


Publicat de

Redacția

Echipa InvesTenergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *