- Banii economisiți pe transport, de când orele de clasă se desfășoară în mediul online, pot fi donați de către părinți prin intermediul www.drumulsprescoala.ro pentru a-i sprijini pe elevii care nu au acces la tehnologie sau internet sau care participă cu dificultate la cursurile online
OMV Petrom, cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est, a lansat campania „Drumul spre școala online”. Compania susține cu 90.000 de euro achiziția de tablete și abonamente de internet pentru a înlesni accesul a aproximativ 2.000 de elevi din medii defavorizate la orele de școală desfășurate în mediul digital. Campania se derulează cu sprijinul stațiilor Petrom, Mastercard și Narada, un ONG a cărui misiune este susținerea educației.
Campania se bazează pe o strângere de fonduri pentru a le deschide elevilor drumul spre educația din mediul digital. Părinții care se alătură campaniei pot afla de pe site-ul www.drumulsprescoala.ro, cu ajutorul unui calculator, care este distanța lunară pe care un copil o parcurgea până la școală, înainte de pandemie. În acest fel, banii economisiți pe transport, de când orele de clasă se desfășoară în mediul online, pot fi donați prin intermediul www.drumulsprescoala.ro pentru a-i sprijini pe elevii care nu au acces la tehnologie sau internet sau care participă cu dificultate la cursurile online.
Potrivit datelor publice, doar 32% dintre elevii români beneficiază, acasă, de acces la internet sau de aparatura digitală necesară pentru a lua parte la școala online.
„Educația nu poate sta pe loc și este nevoie de un efort susținut la nivelul întregii societăți pentru a duce școala online acolo unde ea nu există. Pandemia a afectat puternic activitatea educațională, însă depinde de noi toți să venim cu soluții pentru a-i sprijini pe elevi să beneficieze, în continuare, de acces la educație de calitate, iar pe profesori să își poată desfășura cursurile”, a declarat Radu Căprău, membru al Directoratului OMV Petrom, responsabil pentru Downstream Oil.
„Sute de mii de copii români nu au avut, de la începutul pandemiei, cum să facă școală online. Pur și simplu le este imposibil. Nu au tablete, nu au acces la internet iar unii dintre ei nu au nici măcar curent. În momentul în care OMV Petrom a venit către noi și misiunea noastră, aveau nu doar intenția ci și planul concret prin care își doreau să reconectăm la educație, împreună, mii de copii încă din primele săptămâni ale parteneriatului. În timp ce școala s-a închis, educația trebuie să continue și întocmai astfel de parteneri fac lucrurile din nou posibile pentru copiii din comunitățile vulnerabile”, a declarat Andra Munteanu, cofondator Narada.
Narada și-a propus ca, până la finalul acestui an școlar, 10.000 de copii din medii defavorizate să aibă acces la educația digitală. În doar două luni după închiderea școlilor în starea de urgență, Narada a reușit să conecteze la educație prin tehnologie 1.000 de copii din sate și comunități vulnerabile. Până acum, peste 50 de voluntari Narada au ajuns în 18 localități diferite din 8 județe, asigurând device-uri și internet copiilor fără acces la tehnologie, propunându-și ca până la finalul anului, cu ajutorul partenerilor alăturați, numărul celor care vor primi sprijin să fie de zece ori mai mare.
Astfel, susținerea Petrom, care va acoperi necesitățile a 2000 de copii din medii defavorizate, vine în completarea eforturilor de crowdfunding pentru proiectele inițiate de profesori și înscrise pe Narada.ro.