În ultimii ani, aceleași companii se mențin în topul furnizorilor de energie electrică pe piața concurențială. Electrica Furnizare, Tinmar-Ind și Alro au tot schimbat primele trei locuri între ele, competiția fiind în continuare acerbă.
Dacă în 2013, Alro deținea primul loc în top, în 2014 a venit rândul Tinmar să fie în fruntea clasamentului, urmată îndeaproape de Electrica Furnizare, potrivit datelor Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei – ANRE.
O surpriză este Arelco Power, care potrivit ultimului raport al ANRE, realizat pe luna ianuarie 2015, ocupă locul 3 în clasamentul din care a ieșit Alro, care figurează cu o cotă în scădere, de 3,27% comparativ cu 11, 38% – cota deținută în ianuarie 2014.
Compania Alro a încheiat anul 2014 cu o cotă de piață de 6,89%, ocupând locul 3 în topul furnizorilor de energie pe piața concurențială, în timp ce în 2013, Alro Slatina era pe primul loc în clasament cu o cotă de piață de 12,07%.
Electrica Furnizare și Tinmar duc o bătălie strânsă pentru ocuparea primului loc. Potrivit Raportului anual al ANRE pe 2014, Tinmar deține supremația în clasament, cu o cotă de piață de 12,57%, iar Electrica Furnizare – 11,7%. În luna ianuarie a anului 2015, cele două companii au făcut rocada: Electrica Furnizare se prezintă cu o cotă de 14,59%, în timp ce Tinmar deține 10,84%.
Cote cuprinse între 5,98% și 3,24% , pe 2014, dețin companiile: E.On Energie, Repower Furnizare, CEZ Vânzare, Enel Energie, Arelco Power (cu o cotă de 4,39%), OMV Petrom, Electromagnetica, EFT Furnizare. După prima lună din 2015, când Arelco Power a urcat pe locul 3 cu o cotă de 6,62%, următoarele locuri – cu cote cuprinse între 6,13% și 3,06% au fost ocupate de: E.ON Energie, Enel Strategie, CEZ Vânzare, Repower Furnizare, OMV Petrom, Transenergo Com, Alro, Complexul Energetic Oltenia.
Furnizorii privați care ani la rand au deținut primele locuri în top – Energy Holding, Axpo Energy Romania și Alpiq – au acum cote de piață sub 3%.
Electrica Furnizare: Obiective strategice în 2015, atenția – îndreptată spre clienți
Echipa de la Electrica Furnizare admite concurența puternică și depune eforturi pentru a menține compania pe poziția de lider. În acest sens, și-a propus îndeplinirea unor obiective strategice, îndreptându-şi atenţia spre clienţi.
Având în vedere că Electrica Furnizare activează pe o piaţă puternic concurenţială în care produsul vândut, energia electrică, nu se diferenţiază de la un furnizor la altul, avantajul competitiv poate fi obţinut prin eficientizarea costurilor, servicii suplimentare puse la dispoziţia clienţilor, acţiuni de fidelizare şi mijloace moderne de comunicare şi plată, susțin reprezentanții Electrica Furnizare într-un document consultat de InvesTenergy.
Prin urmare, compania şi-a stabilit o strategie de afaceri, în care se pune accent pe: reorganizarea proceselor şi realocarea resurselor; promovarea soluţiilor moderne de gestiune a clienţilor prin implementarea unor aplicaţii informatice performante; optimizarea costurilor; dezvoltarea de servicii şi produse noi; creşterea competivităţii.
Potrivit estimărilor reprezentanţilor companiei, Electrica Furnizare ar urma să obțină pe segmentul de piaţă concurenţială, în anul 2015, un profit mai mic decat cel realizat în anul 2014, cu toate că vânzarea a crescut faţă de anul trecut.
Tinmar: Obiectiv pentru 2015 – atingerea cotei de 14%
“Compania Tinmar a devenit în 2014 lider de piaţă cu o cantitate de energie electrică livrată clienţilor finali de 3,435 GWh, iar conform rapoartelor ANRE, cu o cotă de 12.57% din Piaţa concurenţială a consumatorilor de energie electrică din ţară. Preocuparea continuă pentru satisfacerea cerinţelor clienţilor printr-o politică comercială bună și un parteneriat transparent și benefic de ambele părți, a făcut posibilă păstrarea a peste 99% din clienți de-a lungul timpului”,se menționează pe site-ul companiei . Omul de afaceri Augustin Oancea a afirmat, în puținele declarații pentru mass-media, că principalul atu al companiei îl reprezintă angajaţii tineri, calificaţi şi motivaţi, care au reusit să facă faţă cerinţelor exigente ale clienţilor.
Pentru 2015, obiectivul Tinmar este atingerea cotei de 14% . Potrivit datelor ANRE, Tinmar a evoluat de la o cotă de piață în 2008 de 1% la 12,57% în 2014. Compania a înregistrat o cifră de afaceri de peste 2 miliarde lei. Printre clienții companiei se numără: Automobile Dacia, Kronospan, Mechel Group, Holtcim, Interagro, Metrorex, Metro Cash&Carry, Lidl, Nepi Invest, Lukoil, Complexul Energetic Oltenia și alții.
Compania Alro Slatina, deținătoare a primului loc în top ani la rând, este propriul furnizor pentru firmele din grup, fiind și unul dintre cei mai mari consumatori de energie din ţară. Reprezentanții Alro au declanșat o campanie de reducere a costurilor cu utilitățile în cadrul grupului, reducându-și consumul de energie cu circa 25%.De precizat că o treime din costurile Alro sunt reprezentate de factura la energie.
Arelco Power, firmă înfiinţată în 2003, ce furnizează energie electrică în baza Licenței obținute în 2011, are o evoluție spectaculoasă. Arelco a obținut recent contractul de funizare energie electrică, prin atribuire, de la Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime“ (CN APM) SA Constanţa, în sumă de 14,8 milioane lei. Printre clienții companiei se numără: Electrolux, Conpet, SN Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu etc. În 2012, societatea şi-a schimbat denumirea din Arelco Distribuție în Arelco Power.
Foto: Raport ANRE