„Încurajăm oamenii să iasă la shopping, să caute oferta care li se potriveşte cel mai bine”, a precizat Eric Stab, CEO Engie România, adăugând că „într-o piaţă complet liberalizată, iar oamenii îşi pot alege orice furnizor doresc”.

“Preţul este important, dar nu este singurul criteriu la care trebuie să ne uităm, foarte importantă este şi calitatea serviciului. Nu putem spune care este cea mai ieftină ofertă, pentru că unor consumatori li se potriveşte mai bine o ofertă simplă, iar altora una care conţine şi un abonament. Astfel că fiecare trebuie să aleagă ceea ce îi place mai mult. Deci acţiunea este în partea consumatorului”, a afirmat Stab, prezent la lansarea EFdeN Sustainable City, primul proiect pilot de oraş sustenabil din România.
La întrebarea adresată de jurnaliștii prezenți la evenimentul EFdeN – Ce s-a întâmplat în ultima vreme cu preţurile la energie?, CEO-ul Engie România a răspuns: “În prima parte a perioadei de pandemie, preţurile angro la gaze şi electricitate au scăzut semnificativ. Apoi, în ultima vreme, ceea ce vedem este o creştere abruptă a preţurilor pentru gaze şi electricitate, atât în România, cât şi în restul lumii. Nu este valabil doar pentru energie, ci pentru toate mărfurile în general, mă refer la cupru, fier, multe mărfuri”.
Ce pot face consumatorii să limiteze impactul acestor scumpiri asupra bugetului lor? În primul rând, să acorde mai multă atenţie la eficienţa energetică, a spus Stab, prezentând tehnologiile noi din Oraşul viitorului care ajută la economisirea energiei.