Se pregătește marea reorganizare a reglementatorilor. Mai puțini angajați la ANRE, ASF și ANCOM și cu salarii mai mici. Guvernul ar urma să adopte un proiect de lege ce modifică și completează OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice și unele măsuri pentru eficientizarea activității unor autorități administrativ autonome. Actul normativ este pus de SGG în consultare publică.

Potrivit acestuia, până la data de 30 septembrie 2025, conducerile executive ale Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, Autorității de Supraveghere Financiară, Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații vor prezenta în ședința de Guvern o nouă organigramă care să prevadă o scădere de 10% a posturilor de specialitate și o scădere de 30% a posturilor din serviciile suport așa cum erau acestea conținute în organigramele și statele de funcții valabile la 1 ianuarie 2025.
Șefii celor trei autorități vor prezenta, de asemenea, o grilă de salarizare care să prevadă o scădere de 30% a tuturor salariilor și/sau indemnizațiilor personalului cuprins în statele de funcțiuni la data de 1 iulie 2025.
Pentru membrii Comitetului de Reglementare ai Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, pentru membrii Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară, președintele și vicepreședinții Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, nivelul salariului/ remunerației/ indemnizației, după caz, se va reduce cu 30% față de nivelul înregistrat în luna iulie 2025, prevede proiectul de lege
Noile organigrame, state de funcții și niveluri de salarizare stabilite vor intra în vigoare începând cu data la care vor intra în vigoare noile organigrame dar nu mai târziu de 1 ianuarie 2026.
Compartimentul suport din cadrul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, Autorității de Supraveghere Financiară, Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații reprezintă cumulul funcțiilor care oferă suport administrativ, logistic și operațional pentru desfășurarea activității principale – de specialitate – ale instituției. Prin act intern al conducătorului autorității/instituției se identifică compartimentele și funcțiile suport prin raportare la regulamentele de organizare și funcționare, fișele de post și alte acte relevante de organizare a muncii.
Încadrarea personalului în numărul de posturi aprobat prin prezentul act normativ și pe noile funcții rezultate în urma reorganizării așa cum este ea prevăzută prin prezenta lege, se realizează în baza unei proceduri aprobate prin act intern al conducătorului instituției, cu consultarea sindicatului/reprezentanților salariaților, se precizează în nota cde fundamentare a actului normativ.
La sfărșitul anului 2023 a mai fost o reformă organizatorică la ANRE. Potrivit unei noi organigrame, din cei 42 de directori generali au rămas 28 șefi serviciu.
Președintele ANRE, George Niculescu, a declarat – în urmă cu câteva luni – că instituția va continua procesul de reformă și eficientizare, menționând modificările semnificative din 2024, care au inclus desființarea a 12 posturi de conducere și restructurarea organigramei. Deși se pune accent pe reducerea cheltuielilor, ANRE va păstra standardele înalte ale actului de reglementare pentru a proteja consumatorii, a subliniat Niculescu.