ANRE a amendat cu 400.000 lei cele două societăți ale Enel că nu au emis facturi cu beneficii clienților pentru consumul de gaze aferent lunii noiembrie

Publicat pe Categorii Flux energetic, Info Consumatori
Prima Pagina Actual Flux energetic ANRE a amendat cu 400.000 lei cele două societăți ale Enel că nu au emis facturi cu beneficii clienților pentru consumul de gaze aferent lunii noiembrie

ANRE a mai aplicat amenzi contravenționale în valoare totală de 400.000 lei ceșlor două companii ale Enel.  În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că societățile Enel Energie și Enel Energie Muntenia au emis facturi aferente consumului de energie electrică pentru luna noiembrie 2021 conținând schema de sprijin prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021. Însă în ceea ce privește domeniul gazelor naturale, cele două societăți nu au emis facturi clienților beneficiari ai schemei de sprijin prevăzută de OUG 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021, pentru consumul de gaze naturale aferent lunii noiembrie 2021, potrivit unui comunicat al ANRE.

Pentru faptele săvârșite în domeniul gazelor naturale, societățile în cauză au fost sancționate de ANRE cu amendă contravențională după cum urmează: Enel Energie – 200.000 lei și Enel Energie Muntenia – 200.000 lei. Totodată, au fost dispuse măsuri pentru restabilirea legalităţii în sensul facturării consumului de gaze naturale aferent lunii noiembrie 2021 și aplicarea schemei de sprijin beneficiarilor acesteia, se precizează în comunicat.

ANRE reamintește clienților finali care sunt pașii de urmat dacă au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale:

•           Clienții finali care au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuție pentru clarificări, acesta având obligația transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.

•           În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanței de judecată.

ANRE recomandă clienților finali de energie electrică/gaze naturale următoarele:

         să încheie o convenție de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;

         să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis

         să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul și să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia;

         să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea prețurilor/tarifelor. Dacă aceste modificări nu respectă condițiile prevăzute în contract (preț fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanța de judecată.


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.