În contextul numeroaselor sesizări și reclamații primite referitor la comportamentul comercial al furnizorului de energie electrică, SPEEH Hidroelectrica SA, am dispus la începutul anului o amplă acțiune de control la furnizorul în cauză, spune Dumitru Chiriță, Președinte ANRE.
În urma finalizării acțiunii de control, ANRE a constatat nereguli în activitatea furnizorului, constând în:

- neemiterea facturilor aferente cantităților de energie electrică furnizate celor 482.638de clienți finali din portofoliu, pentru fiecare perioadă de facturare și în intervalul detimp prevăzut în contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu aceștia;
- netransmiterea sau întârzierea în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate declienți;
- neîncheierea sau nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare aenergiei electrice după acceptarea condițiilor de furnizare și transmitereadocumentației necesare de către client.
Pentru faptele constatate, furnizorul de energie electrică, SPEEH Hidroelectrica SA, a fost sancționat contravențional cu amendă maximă, în valoare de 400.000 lei, reprezentând dublul maximului prevăzut de lege, potrivit comunicatului transmis de ANRE.
Chiriță precizează că, în cursul anului 2022, ANRE a urmărit constant activitatea SPEEH Hidroelectrica SA, furnizorului fiindu-i aplicate un număr de 71 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 365.000 lei, pentru fapte similare.
Vom continua să monitorizăm comportamentul tuturor furnizorilor de energie electrică și gaze naturale în relația cu clienții finali pentru a ne asigura că drepturile lor vor fi respectate, a comunicat Preşedintele ANRE.
Duminică seara, ministrul Energiei, Virgil Popescu a declarat, la Prima News, că nu a primit acasă factura la energie şi că îl nelinişteşte treaba aceasta.