O calitate mai bună a activității de furnizare a energiei electrice, a urmărit Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei – ANRE în stabilirea unor noi prevederi, respectiv modificări introduse de noul Standard de performanță.
Comitetul de Reglementare al ANRE a aprobat, în şedinţa de săptămâna trecută, Ordinul ANRE nr. 118/2015 privind aprobarea Standardului de performanță pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, document care reprezintă o actualizare a standardului de performanță aprobat prin Ordinul președintelui ANRE nr. 1/2010.
Modificările introduse prin noul ordin în vederea actualizării cadrului de reglementare vor avea un impact pozitiv asupra participanţilor la piaţă, dau asigurări reprezentanții ANRE. Sunt menționate în acest sens: majorarea nivelurilor garantate ale indicatorilor de performanţă garantaţi şi a compensaţiilor pe care furnizorii le plătesc clienților finali în cazul nerespectării nivelurilor garantate, astfel încât acestea să descurajeze furnizorii în vederea nerespectării obligațiilor față de clientul final, precum și îmbunătățirea mecanismelor de protecție a clienților finali de energie electrică prin transmiterea lunară, la ANRE, de către furnizorii de energie electrică a indicatorilor de performanță pentru monitorizare.
Standardul de performanță pentru activitatea de furnizare a energiei electrice aprobat prin Ordinul președintelui ANRE nr.118/2015 stabilește o serie de prevederi privind calitatea activității de furnizare, în vederea îmbunătățirii și întăririi mecanismelor de protecție a clienților finali de energie electrică, se precizează într-un comunicat al Autorității.
Principalele modificări introduse de noul Standard de performanță au vizat:
– definirea indicatorilor de performanţă ce caracterizează calitatea activității de furnizare;
– stabilirea nivelurilor garantate ale indicatorilor de performanţă garantaţi şi a compensaţiilor pe care furnizorii de ultimă instanță (FUI) le plătesc clienților finali beneficiari ai serviciului universal în cazul nerespectării acestor niveluri garantate;
– determinarea lunară de către furnizori a valorilor indicatorilor de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, pe categorii de clienți finali, respectiv casnici, noncasnici mici, noncasnici mari;
– majorarea compensațiilor în caz de nerespectare a nivelului garantat pentru toți indicatorii de performanță garantați privind calitatea activității de furnizare a energiei electrice.
Potrivit noului Standard de performanță, în caz de nerespectare a nivelului garantat, compensaţiile se vor plăti de furnizorii de ultimă instanță (FUI), din propria inițiativă, clienților casnici și clienților noncasnici mici, iar pentru nerealizarea indicatorilor de performanță garantați, compensațiile se plătesc de către FUI numai în cazul locurilor de consum alimentate în regim de serviciu universal.
Costurile cu aceste compensații nu sunt considerate costuri justificate de FUI și nu sunt luate în considerare la stabilirea tarifelor la clienții finali beneficiari ai serviciului universal care nu au uzat de eligibilitate, precizează ANRE.
Foto: www.decalitate.com