Campania națională de susținere a donărilor de sânge la nivel național desfășurată de Rompetrol Downstream, în perioada 15 martie – 15 mai, în parteneriat cu Institutul Național de Hematologie Transfuzională, Departamentul pentru Situații de Urgență și Fundația pentru SMURD a avut 63.750 de donatori de sânge și plasma și peste 25.000 de litri de sânge. Valoarea voucherelor oferite de companie donatorilor, pentru a susține campania, este de peste 1 milion de lei.

“Mulțumim donatorilor pentru gestul lor de mare noblețe și responsabilitate și ne bucurăm să vedem că numărul donatorilor a crescut, față de rezultatele campaniei anterioare susținute de companie. Susținem de peste 15 ani proiecte de sănătate la nivel național; este un domeniu în care investim semnificativ în parteneriat cu societatea civilă și autorități locale, pentru a raspunde nevoilor comunității”, a afirmat Zhanibek Nugertayev, Director general al Rompetrol Downstream.
“Institutul Național de Hematologie Transfuzională multumește donatorilor de sânge care s-au implicat în campania națională inițiată de Rompetrol în perioada 15 martie – 15 mai 2022.
Donarea de sânge este un comportament social dezirabil caracteristic comunităților educate și cu un răspuns empatic normal, stimulat de propriile convingeri și valori, iar campania derulata de Rompetrol la nivel național contribuie la întărirea mesajului de dezvoltare a acestor comunități și de menținere a atenției pe constientizarea nevoii permanente de sânge și plasmă”, a precizat Dr. Violeta Oancea Director al Institutului Național de Transfuzională.
O singură unitate de sânge donat, de 400 ml, poate salva o viață. Totuși, în România, statistic, există 1,8% donatori, în timp ce la nivel european 37% oameni donează sânge, potrivit unui raport al Parlamentului European.
Rompetrol a implementat un proiect similar în 2020, în perioada pandemiei, cu peste 20.000 de litri de sânge recoltați pe parcursul campaniei de vară de 2 luni, cu peste 44.000 de persoane donând.
„Împreună cu Rompetrol am dus multe proiecte la bun sfârșit, iar această campanie este unul dintre ele, dovedindu-se a avea rezultate extraordinare, adunând în doar 2 luni 63750 donatori, într-una din cele mai reușite campanii de sânge din România din ultimii ani. Altruismul a zeci de mii de oameni dă o șansă în plus fiecărui pacient aflat în stare critică la spital și îi va încuraja și pe alții să contribuie la salvarea de vieți omenești prin donarea regulată de sânge, de altfel benefică și pentru donator. Le mulțumim partenerilor noștri, Rompetrol, INHT și centrelor de transfuzii din țară” – Dr. Raed Arafat, Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență și Președintele Fundației pentru SMURD.
Campania s-a desfășurat în toate cele 41 de centre de transfuzii din România, iar donatorii au primit în momentul donării un voucher în baza căruia pot primi gratuit, până pe 30 mai, de la orice stație Rompetrol un fresh de fructe și un sandviș.
De-a lungul timpului, Rompetrol a susținut activitatea centrelor de transfuzii prin diverse proiecte: în 2017 compania a donat Institutului Național de Hematologie Transfuzională două frigidere cu plasmă care îndeplinesc normele și standardele europene impuse, precum și mobilier tehnico-medical pentru laboratoare; în 2018 Rompetrol a dotat Centrul Regional de Transfuzii Constanța cu echipamente noi menite să mărească capacitatea tehnica a unității medicale: un agitator de trombocite si un hemo-mixer, care sunt echipamente obligatorii pentru orice centru de transfuzii.
În 2021, Rompetrol a dotat laboratorul de analize de sânge al unității medicale Năvodari cu aparate performante care permit investigații diverse și complexe, deservind o populație de 30.000 de locuitori