Alro Slatina, unul dintre cei mai mari producători de aluminiu din Europa Centrală şi de Est, a înregistrat, în primul semestru (S1) al anului 2015, un profit net de 113 milioane de lei, comparativ cu o pierdere netă de 80 de milioane de lei, în S1 2014. Reprezentanții Alro pun profitul pe seama scăderii costurilor şi creşterii veniturilor. Cifra de afaceri, în S1 2015, a fost de 1,2 miliarde de lei, comparativ cu 966 milioane de lei, în S1 2014.
La rândul său, Grupul Alro a înregistrat, în primele şase luni din 2015, un profit net de 136 milioane de lei, faţă de o pierdere de 89 milioane de lei, în S1 2014.
“Rezultatele financiare din această perioadă demonstrează că am implemenat măsurile corecte pentru creșterea eficienței și reducerea costurilor. În primele șase luni ale anului 2015, am înregistrat rezultate pozitive, după o perioadă de trei ani consecutivi de pierdere. Astfel, un impact semnificativ l-au avut eforturile noastre continue de a ne mări productivitatea și de a ne reduce costurile, precum şi ajustarea sistemului de eco-taxe pentru energie, în conformitate cu recomandările Uniunii Europene. Această măsură, vitală pentru industria aluminiului, va permite Grupului Alro să concureze pe baze echitabile cu alți producători de aluminiu din celelalte țări ale Uniunii Europene, unde măsuri similare au fost implementate încă din anii anteriori şi să se menţină pe o piaţă aflată în scădere” , a declarat Marian Năstase, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Alro.
Alro – date financiare S1
• Vânzări de 1,2 miliarde de lei, faţă de 966 milioane de lei, în S1 2014
• EBITDA de 214 milioane de lei, faţă de 3,04 milioane de lei, în S1 2014
• Profit net ajustat de 113 milioane de lei, faţă de o pierdere netă ajustată* de 80 milioane de lei, în S1 2014
• Producţia de aluminiu primar de 134.760 tone, comparativ cu 127.605 tone, în S1 2014
• Producţia de aluminiu procesat de 40.079 tone, faţă de 39.738 tone, în S1 2014
Compania va continua programul său de investitii axat pe modernizarea și creșterea eficienței operațiunilor sale, având un buget de 59 de milioane de dolari alocat pentru 2015. Acesta vizează creșterea capacității de reciclare, împreună cu extinderea portofoliului de produse, se menționează într-un comunicat al companiei.