E-Distribuție explică ce e cu notificările: Clienții care consumă peste puterea aprobată ar putea fi deconectați temporar. Risc de accidente în instalațiile de utilizare

Publicat pe Categorii Flux energetic, Info Consumatori
Prima Pagina Actual Flux energetic E-Distribuție explică ce e cu notificările: Clienții care consumă peste puterea aprobată ar putea fi deconectați temporar. Risc de accidente în instalațiile de utilizare

E-Distribuție a transmis notificări pentru informarea clienților ce dețin contoare inteligente în privință depășirii puterii aprobate locului de consum, pentru a preveni eventuale accidente în instalațiile de utilizare ale acestora, precizează compania.

Pentru asigurarea funcționării în parametrii optimi a rețelei de distribuție si pentru a preveni eventuale accidente în instalațiile de utilizare ale clienților, E-Distribuție Muntenia a notificat în decembrie furnizorii de energie electrică care își desfășoară activitatea în județele Giurgiu și Ilfov pentru a-și înstiința clienții ce dețin contoare inteligente în privință consumului de energie și a depășirii puterii aprobate locului de consum. Măsura face parte din acțiunile periodice de verificare a depășirii puterii avizate prin avizul tehnic de racordare (ATR) / certificatul de racordare (CER) în rândul clienților finali și nu duce la deconectarea totală a acestora din sistemul de energie, susține compania.

Potrivit notei de presă transmise, clienții au fost informați că, dacă puterea absorbită la locul de consum depășește valoarea contractată (menționată în avizul tehnic de racordare/certificatul de racordare), contorul inteligent întrerupe temporar alimentarea cu energie electrică, aceștia având posibilitatea să anclanșeze (repornească) contorul fără intervenția echipelor tehnice, după ce își reduc consumul (prin scoaterea din priză a aparatelor cu consum mare de electricitate, de exemplu), iar alimentarea va fi reluată automat. Modul în care se poate anclanșa contorul inteligent este exemplificat aici: https://www.youtube.com/watch?v=xSh02xFClTo&t=1s

Pentru a folosi mai multă energie electrică decât este prevăzut în CER / ATR, clienții trebuie să depună o cerere de spor de putere. O pot depune direct la operatorul de distribuție, după ce își creează cont pe www.e-distributie.com, în secțiunea Racordare, bifând opțiunea „Spor de putere”. Pentru corecta estimare a puterii necesare, clienții pot însuma puterile aparatelor care funcționează concomitent pe bază de electricitate din propria locuință și, în funcție de acesta, pot decide dacă au nevoie sau nu de spor de putere.

Mai multe detalii despre sporul de putere aici: https://www.e-distributie.com/ro/energia-electrica-in-casa-ta/spor-de-putere.html.

După depunerea cererii de spor de putere, pe baza fișei de soluție pe care o elaborează E-Distribuție, se emite un nou ATR (în maximum 30 de zile calendaristice, conform prevederilor legale). În funcție de soluția tehnică menționată în ATR, se urmează etapele specifice procesului de racordare la rețea. Mai multe detalii despre acesta aici: https://www.e-distributie.com/ro/racordare-la-retea.html

Campania de informare a clienților ce dețin contoare inteligente în privința depășirii puterii aprobate locului de consum, pentru a preveni eventuale accidente în instalațiile de utilizare ale acestora, se desfășoară în toate zonele  în care E-Distribuție își desfășoară activitatea, se specifică în nota de presă.


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *