Bucureștenii din Colentina și Pantelimon, lăsați fără apă caldă

Publicat pe Categorii Flux energetic, Info Consumatori
Prima Pagina Actual Flux energetic Bucureștenii din Colentina și Pantelimon, lăsați fără apă caldă
  • RADET: Este efectul propririi impuse. ELCEN: Aplicăm decizia unei instanțe

Locuitorii zonelor Colentina şi Pantelimon din Sectorul 2 al Capitalei au rămas de miercuri fără apă caldă din cauza parametrilor necorespunzători ai acesteia. Acest  situație este ca urmare a faptului că nu există banii necesari pentru efectuarea reparaţiilor şi reviziilor la reţeaua de transport şi distribuţie, susține RADET.

apa_14517700

Potrivit comunicatului, situaţia opririi furnizării apei calde intervine după ce, în cursul săptămânii trecute, ELCEN a stopat funcţionarea CET Sud pentru efectuarea lucrărilor anuale de revizie. Alimentarea consumatorilor deserviţi de către această centrală, respectiv locuitorii sectoarelor 2, 3 şi 4, a fost preluată prin manevre în sistem, de CET Vest şi CET Progresu. Dintre cele 3 sectoare afectate de oprirea CET SUD, sectorul 2 este cel mai afectat, pentru că nu există capacitatea de acoperire a consumatorilor din această zonă.

Ambele centrale sunt situate la distanţe mari faţă de Sectorul 2 şi, în acest sens s-a dispus oprirea unui număr de 75 de puncte termice. În cazul în care nu s-ar fi luat aceasta decizie, pe ţeava de apa caldă, cetaţenii ar fi primit apă rece.

 „Sunt peste două luni de când anunţăm public care vor fi efectele luării de către ELCEN a deciziei de impunere a popririi de 100% pe conturile regiei. Acest lucru care a dus la imposibilitatea efectuării lucrărilor de reparaţii şi revizii anuale a reţelelor administrate de regia autonomă”, a declarat Directorul Direcţiei Producere şi Exploatare RADET, Virgil Untea.

„Ne cerem scuze consumatorilor din zonele afectate pentru disconfortul creat şi îi asigurăm că RADET face eforturi susţinute pentru reluarea imediată a furnizării apei calde către bucureşteni. Semnalăm că această situaţie se poate repeta oricând şi în alte zone ale Bucureştiului”, a mai spus Virgil Untea.

ELCEN, informare privind furnizarea apei calde în București

Pentru informarea opiniei publice privind asigurarea apei calde în Capitală, Electrocentrale București (ELCEN) anunță că produce și livrează apă caldă în parametrii comandaţi de RADET București.

elcen-cet-grozavesti-bucharest-727x404

În intervalul orar 06:00 – 18:00 de astăzi, 09 iunie a.c., Electrocentrale București (ELCEN) furnizează apă caldă în parametrii comandaţi de RADET București. Astfel, potrivit datelor furnizate de dispeceratul ELCEN din această dimineață, vă informăm următoarele:

  • Temperatura solicitată de RADET pentru CTE Progresu este de 800C; temperatura furnizată de ELCEN este de aproximativ 800C;
  • Pentru CTE București Vest, RADET a solicitat la ora 06:00, o temperatură de 750C, iar ELCEN a furnizat în jurul valorii de 760C; la ora 08:00, comanda pentru CET VEST a fost modificată, temperatura solicitată fiind de 800C, iar ELCEN furnizează aproximativ 800C.

ELCEN subliniază că nu are relații contractuale cu consumatorii casnici, ci cu RADET București, în sensul că ELCEN produce și furnizează apă caldă către RADET, iar Regia asigură distribuția acesteia la nivelul Capitalei.

Printr-un comunicat, ELCEN asigură locuitorii Capitalei  că, în ciuda stării tehnice îmbătrânite a instalațiilor RADET, depune toate eforturile necesare de furnizare a apei calde, în condiții optime, către RADET București.

Programul anual de revizie a fiecărei centrale deținută de către ELCEN este stabilit încă de la începutul anului, de comun acord cu RADET București. În toată perioada de vară, RADET asigură alimentarea cu apă caldă a consumatorilor, fără nicio restricție, din centralele ELCEN în alternanță de la CET Sud sau CET Progresu, CET Vest sau CET Grozăvești. În acest moment, capacitățile de producție ale ELCEN depășesc solicitarea consumatorilor, dar furnizează potrivit comenzii primite zilnic de la RADET București, se menționează în informarea transmisă de ELCEN.

Precizări suplimentare de la ELCEN, ca răspuns la declarațiile reprezentanților RADET

Ca urmare a unor comentarii făcute, astăzi, de către reprezentanții RADET București, proprietarul rețelei de distribuție a agentului termic, Electrocentrale București (ELCEN) adaugă următoarele clarificări:

Oprirea celor 75 de puncte termice ale RADET București din sectorul 2 al Capitalei a fost una voluntară, fără să existe o avarie în sistem care să determine acest lucru. Așa cum ELCEN a mai anunțat și subliniat, în nenumărate rânduri, avem capacitatea să asigurăm orice comandă a RADET, în parametrii comandați de regie (temperatură, debit și presiune).

Precum am mai menționat și-n comunicările anterioare, revizia centralei București Sud face parte din programul anual de revizii, program stabilit de comun acord cu RADET, încă din luna ianuarie a acestui an și gândit astfel încât consumatorii din Capitală să nu fie afectați și să nu existe întreruperi ale furnizării apei calde.

Deși centrala București Sud (CET Sud), centrală aparținând ELCEN, a fost oprită pentru revizie, transferul către CET Progresu nu are de ce să afecteze locuitorii bucureșteni racordați la sistemul centralizat de încălzire, deoarece București Progresu are capacitatea de a asigura apă caldă pentru populația sectoarelor 2, 3 și 4 din Capitală. Starea de degradare a rețelelor de distribuție ale RADET București nu este culpa ELCEN și ne delimităm de orice acuzații făcute de reprezentanții regiei în acest sens.

ELCEN consideră, de asemenea, că aceasta este o încercare de a pune presiune pe Consiliul de Administrație al ELCEN pentru ridicarea popririi de pe conturile RADET. ELCEN nu face însă decât să pună în aplicare decizia unei instanțe pentru a-și recupera datoriile restante.

 

 

 

 


Publicat de

Redacția

Echipa InvesTenergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *