Furnizorii de energie, implicați în agregare, pot percepe comisoane în cazul rezilierii anticipate a contractelor

Publicat pe Categorii Business, Flux energetic, Furnizare / Distributie / Transport, Semnal
Prima Pagina Actual Flux energetic Furnizorii de energie, implicați în agregare, pot percepe comisoane în cazul rezilierii anticipate a contractelor

Furnizorii de energie vor putea percepe comisioane în cadrul rezilierii anticipate a contractelor de către clienții finali. În proiectul de OUG pentru modificarea și completarea Legii energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012, aflat în consultare publică, este prevăzută o derogare potrivit căreia “Furnizorii de energie electrică sau participanții la piață implicați în agregare pot percepe clienților finali, comisoane pentru încetarea contractelor de furnizare a energiei electrice încheiate pe o durată determinată și cu prețuri fixe, în cazul rezilierii lor anticipate de către clientul final”.

Derogarea este de la următoarea prevedere: Clienții casnici, întreprinderile mici și microîntreprinderile au dreptul să schimbe furnizorul de energie electrică sau participantul la piață implicat în agregare, fără niciun comision de schimbare.

În prezent, procesul de schimbare a furnizorului este gratuit, fiind interzisă perceperea oricăror taxe sau tarife legate de parcurgerea acestuia. Furnizorilor le este interzisă de legislatie denunțarea unilaterală a contractelor. Pentru schimbarea furnizorului, clientul are dreptul de a denunţa unilateral contractul de furnizare, cu respectarea condiţiilor contractuale şi cu obligaţia de a transmite furnizorului de energie electrică şi operatorului de reţea o notificare cu cel puţin 21 de zile anterior datei schimbării furnizorului.

Furnizorii de energie electrica au solicitat, în mod repetat, autorităților modificarea legislatiei astfel încât să existe posibilitatea ca și ei să poată denunța unilateral contractele cu consumatorii non-casnici argumentând că astel se așează pe baze corecte o relație contractuală. AFEER a solicitat Ministerului Energiei să se revizuiască prevederea legală în sensul ca și furnizorul să aibă posibilitatea legală de a denunța contractele cu consumatorii non-casnici. Pentru consumatorii  casnici este în regula, ei au nevoie de protecție, au admis reprezentanții AFEER.


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *