Gata cu facilitățile de pe timpul pandemiei Covid-19. De mâine, 8 noiembrie, consumatorii rău-platnici de energie și gaze naturale vor fi deconectați

Publicat pe Categorii Energie, Flux energetic, Info Consumatori, Semnal
Prima Pagina Actual Flux energetic Gata cu facilitățile de pe timpul pandemiei Covid-19. De mâine, 8 noiembrie, consumatorii rău-platnici de energie și gaze naturale vor fi deconectați
  • În schimb, este interzisă – pe perioada iernii – deconectarea de la sursele de energie pentru toate categoriile de consumatori vulnerabili conform legii ce aprobă OUG 118/2021
  • DEER recomandă consumatorilor să contacteze furnizorii în vederea achitării debitelor restante

Distribuitorii de energie electrică și gaze naturale pot deconecta clienții care nu-și plătesc facturile. Începând cu data de 8.11.2021, furnizorii de energie electrică pot solicita deconectarea locurilor de consum în caz de neplată, iar distribuitorii de energie electrică au obligația de a da curs solicitării furnizorilor în termen de maxim 5 zile lucrătoare, anunță Distribuție Energie Electrică România, companie din grupul Electrica.

În data de 5 august 2021, a fost emisă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2021 prin care (i) s-a abrogat alin. 1 al art. 72 al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 70/2020,  articol care prevedea: ” Pe perioada stării de alertă, operatorii de apă, canal şi salubritate asigură continuitatea furnizării serviciilor de utilităţi respective, iar în situaţia în care este incident un motiv de debranşare/deconectare, amână efectuarea acestei operaţiuni până la încetarea stării de alertă”.

Conform prevederilor mai sus menționate, rău planicii vor fi deconectați dacă nu și-au plătit facturile. Reluarea alimentării la locul de consum se va face în termen de 2 zile lucrătoare după ce furnizorul a primit dovada efectuării plății integrale a sumei datorate și a costurilor aferente serviciilor de întrerupere/reluare a alimentării cu energie electrică.

Pentru a evita întreruperea alimentării cu energie electrică, Distribuție Energie Electrică Romania recomandă consumatorilor casnici și noncasnici să contacteze furnizorii în vederea achitării debitelor restante, evitând astfel disconfortul creat de întreruperea energiei electrice și de plata taxelor aferente serviciilor de deconectare/reconectare.

Conform cifrelor prezentate de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei, AFEER – Asociația Furnizorilor de Energie Electrică din Romania și ACUE – Federația Asociaților Companiilor de Utilități din România, numărul clienților finali casnici și non-casnici de energie electrică și gaze naturale care nu au achitat contravaloarea consumului de energie electrică și/sau de gaze naturale înregistrat în perioada vizată de amânarea debranșărilor/deconectărilor a ajuns la circa 209.000,  cu un cuantum al debitelor restante de circa 249 mil. lei la sfârșitul lunii mai a.c. Numărul clienților care nu și-au achitat facturile de energie electrică și nu au putut fi deconectați este de circa 173.000 la finalul lunii iunie a.c.

Guvernul a aprobat, în ședința de astăzi, 5 august, Ordonanța de urgență cu scopul de a abroga prevederile art. 72, alin (1) din Ordonanței de Urgență nr. 70/2020, în vederea revenirii la prevederile legislative care permit – în condiții contractuale reglementate – deconectarea clienților finali rău-platnici. Operatorii au trebuit însă să aștepte 90 de zile de la intrarea în vigoare a OUG pentru a debranșa rău-platnicii.  

Între timp, o nouă lege ce aprobă OUG 118 este în vigoare, ce cuprinde o serie de măsuri nonfinanciare, printre care și interzicerea deconectării de la sursele de energie pentru toate categoriile de consumatori vulnerabili.


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *