“Activitățile noastre din România merg foarte bine… În ceea ce privește indicatorii, cred că lucrurile merg bine, ne-am atins țintele și ne majorăm investițiile în țară, atât pe partea de producție de electricitate cât și în distribuție. Deci sunt mulțumit, credem mult în această piață și o vom susține pe cât de mult putem”, a afirmat Georgios Stassis, CEO al Grupului PPC, într-o teleconferință cu analiștii financiari.
Grupul PPC a prezentat noile obiective, actualizate și majorate, din Planul Strategic pentru perioada 2025-2027, cu scopul de a deveni o companie de utilități modernă, digitalizată și sustenabilă din punct de vedere financiar și ecologic, cu rol de lider în Europa de Sud-Est. Cu această ocazie, Georgios Stassis a vorbit și despre activitatea grupului PPC în România, după un an de la preluarea afacerilor Enel în țara noastră..

“Am finalizat tranzacția de preluare în urmă cu un an, în octombrie 2023, astfel că primul an până în octombrie 2024, conform planului am avut trei obiective principale. În primul rând, s-a realizat separarea (carve-out) de sistemele Enel, o activitate foarte importantă pentru că toate sistemele IT care erau găzduite pe platforme ale Enel au fost transferate în România, și am finalizat recent această mutare. De aceea a fost o perioadă în care nu am putut fi foarte ambițioși pe piața din România.
De asemenea, am început să căutăm unele sinergii pe segmentul de trading, câteva mișcări mici, ca pentru un prim an de funcționare. Totodată, am lucrat asupra organizației, astfel încât colegii din România și cei din Grecia să lucreze într-o unică echipă”, a precizat CEO-ul Grupului PPC, Georgios Stassis.

Întrebat despre estimări de prețuri la energie pentru 2025-2030, Stassis a spus: “Avem diverse modele și companii cu care lucrăm și pentru că operăm pe piețele din Grecia și din România avem cunoștințe semnificative despre piețe. De exemplu, luăm în calcul modul în care piețe sunt influențate de apariția prosumerilor în România, o evoluție mult mai rapidă decât în alte țări și ce urmează în evoluția prosumerilor, care vor influența piața în final, sau faptul că un reactor nuclear din România va intra în mentenanță, și de asemenea va influența piața în general, sau faptul că interconectarea insulelor grecești va fi puțin întârziată față de plan. Spun toate aceste exemple pentru a ilustra ce luăm în calcul, cum vedem noi evoluția piețelor și cum o văd alte companii, noi ajustând viziunea acestora pe baza cunoștințelor pe care le avem de pe piețele locale”.
Planul strategic al PPC: Investiții de 10,1 miliarde de euro în următorii trei ani
Planul strategic revizuit include investiții de 10,1 miliarde de euro în următorii trei ani, axate în principal pe proiecte de energie regenerabilă (RES), dezvoltarea rețelelor, generare flexibilă și soluții noi pentru clienții săi din Grecia și Europa de Sud-Est. Aceste inițiative, alături de obiectivul PPC de a elimina complet centralele pe cărbune până în 2026, vor contribui la creșterea profitului operațional înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizări (Earnings before Interest, Taxes, Depreciation and Amortisation – EBITDA) a Grupului până la 2,7 miliarde de euro în 2027.
Conform planului strategic pentru următorii 3 ani, în România PPC va continua instalările în ritm susținut, având proiecte de 1.499 MW care vor fi finalizate până în 2027.
Georgios Stassis, președinte și CEO al PPC, a declarat: „Planul Strategic al Grupului PPC pentru perioada 2025-2027 pune un accent clar pe creștere. Investim peste 10 miliarde de euro pentru a conduce tranziția energetică în Europa de Sud-Est. Facem investiții semnificative în energie verde și generare flexibilă, precum și în modernizarea rețelelor noastre. De asemenea, ne concentrăm pe dezvoltarea de soluții energetice moderne și pe servicii cu valoare adăugată pentru clienții noștri. Investim în servicii și produse noi, concentrându-ne pe proiecte cu randament ridicat și îndepărtându-ne de producția ineficientă pe bază de lignit, pentru a crea valoare pentru toate părțile interesate – clienți, acționari, angajați – într-un mod responsabil din punct de vedere social și al mediului. Creșterea noastră financiară solidă ne va duce la un nivel al EBITDA de peste 2,7 miliarde de euro în 2027 și peste 3 miliarde de euro în 2030. Grupul PPC își accelerează expansiunea, valorificând oportunitățile oferite de tranziția verde. Printr-o viziune și o strategie clară, devenim liderul energetic al regiunii extinse din Europa de Sud-Est.”