Kristian Ruby, Eurelectric: Încorporarea mobilității curate în noul normal al Europei necesită accelerarea lansării vehiculelor electrice cu baterii, dezvoltarea infrastructurii de încărcare, modernizarea rețelelor și dezvoltarea soluțiilor de stocare

Publicat pe Categorii Opinii / Analize, Semnal
Prima Pagina Actual Semnal Kristian Ruby, Eurelectric: Încorporarea mobilității curate în noul normal al Europei necesită accelerarea lansării vehiculelor electrice cu baterii, dezvoltarea infrastructurii de încărcare, modernizarea rețelelor și dezvoltarea soluțiilor de stocare
  • Producătorii auto și sectorul energiei electrice solicită Comisiei Europene să acționeze rapid în ce privește punctele de încărcare publice în cadrul planului de recuperare post-coronavirus
  • „Valul de renovare” reprezintă o oportunitate ideală pentru a se asigura că punctele de încărcare sunt integrate atât în clădirile publice cât și în cele private, printr-un pachet financiar dedicat și legislație conexă.

Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA) și Eurelectric salută importanța acordată pentru infrastructura vehiculelor cu încărcare electrică în planul de recuperare  economică post-coronavirus anunțat de Comisia Europeană.

Asociațiile susțin obiectivul de a finanța un milion de puncte de încărcare publice menționate în planul CE. Cu toate acestea, aceștia remarcă faptul că acest obiectiv a făcut deja parte din Acordul verde european și că acesta se încadrează mult sub ceea ce va fi necesar în realitate. Conform calculelor proprii ale Comisiei, vor fi necesare aproximativ 2,8 milioane de puncte de încărcare disponibile publicului până în 2030, ceea ce înseamnă de 15 ori mai mult față de ceea ce există în prezent în Uniunea Europeană.

Acesta este motivul pentru care sectoarele auto și electricitate și-au unit forțele pentru a sublinia urgența din ce în ce mai mare pentru revizuirea Directivei UE învechite privind infrastructura de combustibili alternativi (AFID). Această directivă, care a fost adoptată în 2014, nu este în conformitate cu dezvoltarea tehnică a vehiculelor electrice sau a tehnologiilor de încărcare și a suferit, de asemenea, o implementare deficitară de către statele membre, se precizează într-un comunicat al asociațiilor.

Prin urmare, ACEA și Eurelectric solicit Comisiei Europene să accelereze planurile de revizuire a AFID, ca parte a planului de recuperare pentru Europa. Această directivă revizuită ar trebui să introducă o abordare mult mai ambițioasă pentru extragerea punctelor de încărcare și a stațiilor de alimentare cu hidrogen pe întreg teritoriul Uniunii Europene. Desfășurarea infrastructurii (în special în rețelele TEN-T și rețelele cuprinzătoare și în zonele urbane) ar trebui să fie în conformitate cu punctele de referință pentru vehiculele cu emisii zero și cu emisii reduse stabilite de UE pentru 2025 și 2030 și ar trebui să ia în considerare clasele de putere de încărcare punctele și capacitățile de încărcare ale vehiculelor, se specifică în comunicat.

Camioanele și autobuzele, de exemplu, au nevoi diferite față de mașini atunci când vine vorba de infrastructură, datorită consumului de energie mai mare și a energiei, precum și a spațiului specific, a parcării (pentru încărcare peste noapte) și a cerințelor de acces.

De asemenea, Comisia selectează sectorul construcțiilor și construcțiilor în planul său de recuperare, alocând fonduri pentru renovare. ACEA și Eurelectric consideră că acest „val de renovare” reprezintă o oportunitate ideală pentru a se asigura că punctele de încărcare sunt integrate atât în ​​clădirile publice cât și în cele private, printr-un pachet financiar dedicat și legislație conexă.

Pentru a stimula cererea după prăbușirea dramatică a vânzărilor de vehicule observate în ultimele luni, planul de recuperare al UE prevede, de asemenea, promovarea „reînnoirilor curate ale flotei”. „Trebuie să vedem acțiuni rapide cu privire la extragerea infrastructurii pentru a oferi consumatorilor încredere să iasă și să cumpere un vehicul electric, asigurând astfel ca flota să poată fi reînnoită într-un mod ecologic”, solicită Eric-Mark Huitema, directorul general al ACEA.

„Încorporarea mobilității curate în noul normal al Europei necesită accelerarea lansării vehiculelor electrice cu baterii și a dezvoltării infrastructurii de încărcare, precum și modernizarea rețelelor și dezvoltarea soluțiilor de stocare adecvate. Aceste patru puncte trebuie să fie centrale și interconectate în orice discuție despre viitorul mobilității, precum și în planurile de recuperare”, a declarat Kristian Ruby, secretarul general al Eurelectric.

  • Documentul de poziție al ACEA cu privire la revizuirea Directivei privind infrastructura de combustibili alternativi poate fi găsit aici: https://www.acea.be/publications/article/position-paper-review-of-the-alternative-fuels-infrastructure-directive.

Date relevante

  • În primul trimestru al anului 2020, segmentul de autovehicule cu încărcare electrică și-a mărit semnificativ cota de piață, crescând la 6,8% din vânzările totale de mașini din UE (de la 2,5% în primul trimestru al anului 2019);
  • În 2019 camioanele electrice au reprezentat 0,2% din totalul pieței de camioane noi. Cifra a fost de 1,2% pentru autoutilitare anul trecut și de 4% pentru autobuze;
  • În primul trimestru al anului 2020, energiile regenerabile au acoperit peste 40% din mixul de generare a energiei electrice din Europa, oferind vehiculelor cu încărcare electrică cea mai curată energie electrică din istorie;
  • În 2020, o producție mai mare din sursele curate de producere a energiei electrice a dus la o scădere de 39% a emisiilor de CO2 aferente provenite din sector.

ACEA reprezintă cei 16 mari producători de autovehicule, autoutilitare, camioane și autobuze din Europa: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Fiat Chrysler Automobiles, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover , PSA Group, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars și Volvo Group.

Eurelectric reprezintă interesele industriei electrice europene. Cu membri din peste 30 de țări europene, vorbim pentru mai mult de 3.500 de companii din producția, distribuția și furnizarea energiei electrice. În conformitate cu misiunea, asociația caută să contribuie la competitivitatea industriei noastre, să ofere o reprezentare eficientă în afacerile publice și să promoveze rolul electricității în avansarea societății.


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *