Ion Lungu, Președinte AFEER: “Trebuie construită o relaţie de încredere cu clientul. Foarte importantă va fi etica în afaceri”
Fiți atenți la furnizorii care v-ar putea păcăli!, este mesajul transmis consumatorilor de energie de către Asociația Furnizorilor de Energie Electrică din România – AFEER, care atrage atenția asupra capcanelor la schimbarea furnizorului, în cadrul unei campanii de informare corectă a consumatorilor.
Obișnuiți cu furnizorii tradiționali – Electrica, CEZ, Enel, E.ON – consumatorii casnici din România sunt asaltați de oferte din partea multor companii dornice să-i atragă în portofoliul lor. Pe considerentul unei informări corecte, clare și complete care să le permită consumatorilor să ia o decizie în cunoștință de cauză, marii furnizori care nu vor să-și piardă clienții, îi avertizează de metodele neortodoxe practicate în piață. Pe lângă zeci de oferte, românii primesc astfel adrese/informări din partea furnizorilor lor privind practici ilegale descoperite în piața de energie.
O campanie în acest sens derulează E.ON Energie, care contestă practicile neloiale care conduc la inducerea în eroare a consumatorilor şi implicit, la prejudicierea intereselor lor, La finele anului trecut, compania atrăgea atenția, printr-un comunicat, asupra ofertelor de energie înşelătoare ale unor companii. “În acest moment diverse companii din piaţă desfăşoară, prin intermediul agenţilor de vânzări, activităţi de contractare de noi clienţi şi de determinare a acestora să îşi schimbe furnizorul. Ne-au fost semnalate cazuri în care reprezentanţii unor astfel de companii vizitează persoane în vârstă, afirmând că sunt „de la lumină”, că trebuie semnate contracte noi şi că E.ON este acelaşi furnizor cu compania pe care aceştia o reprezintă”, au semnalat reprezentanții E.ON România.
Ce le spune E.ON Energie clienților?
În ultima perioadă, e posibil să fi primit în cutia poștală înștiințări/notificări cu privire la expirarea ori necesitatea încheierii unui nou contract de furnizare de energie electrică sau gaze naturale de la diverse companii. E.ON Energie nu are parteneri care să solicite reînnoirea contractului, iar companiile care fac acest lucru în numele nostru, acționează în mod abuziv și ilegal, se precizează în Informarea companiei.
E.ON își informează clienți că “este furnizorul lor de energie cât timp ei își doresc acest lucru”. În calitate de consumator, vă puteți alege oricând furnizorul, dar nu puteți fi forțați, amenințați ori expuși la mesaje minicinoase din partea altor furnizori, le transmite E.ON Energie, solicitându-le sprijinul în depistarea acțiunilor ilegale întreprinse de alți furnizori.
De 12 ani pe piața de furnizare, E.ON are în portofoliu peste 3 milioane de clienți în 20 de județe din jumătatea de nord a țării.
Ion Lungu, AFEER: Foarte importantă va fi etica în afaceri
Concurența este din ce în ce mai mare pe piața furnizării de energie electrică din România , care va fi complet liberalizată la finele anului în curs. „În 2017, competiţia între furnizori va creşte foarte mult. Se duc adevărate lupte între furnizori. Marjele sunt foarte mici, aşa că furnizorii se vor lupta să crească volumul de electricitate prin atragerea de noi clienţi”, a declarat Ion Lungu, preşedintele Asociaţiei Furnizorilor de Energie Electrică din România (AFEER). Potrivit acestuia, consumatorii sunt din ce în ce mai sofisticaţi, odată cu creşterea gradului de informare, iar pretenţiile lor cresc. „Consumatorii nu se vor uita doar la preţuri. Furnizorii trebuie să le ofere şi altceva, servicii de calitate şi amabilitate. Trebuie construită o relaţie de încredere cu clientul. Foarte importantă va fi etica în afaceri”, a mai spus preşedintele AFEER.