Nou standard de performanță pentru Transelectrica. Va acorda compensații de 500 până la 2500 lei dacă nu respectă termenele privind racordarea utilizatorilor la RET și soluţionarea reclamaţiilor

Publicat pe Categorii Energie, Esential, Semnal
Prima Pagina Actual Esential Nou standard de performanță pentru Transelectrica. Va acorda compensații de 500 până la 2500 lei dacă nu respectă termenele privind racordarea utilizatorilor la RET și soluţionarea reclamaţiilor

După o întrerupere planificată, Operatorul de Transport și Sistem – Transelectrica trebuie să restabilească alimentarea cu energie electrică în maxim 24 ore. În caz contrar, trebuie să acorde utilizatorilor RET compensaţii de 2500 lei. Termenul de restabilire a alimentării cu energie electrică, după o întrerupere  neplanificată, este de 12 ore. Dacă nu se respectă, compensația stabilită est de 2000 lei.

Conform unui proiect de Ordin ANRE pentru modificarea și completarea Standardului de performanţă pentru serviciul de transport al energiei electrice şi pentru serviciul de sistem, aflat în consultare publică, “În cazul depăşirii termenelor maxime prevăzute în reglementările în vigoare, referitoare la emiterea de către OTS a avizului tehnic de racordare și a certificatului de racordare, respectiv la transmiterea de către OTS utilizatorilor a proiectului de contract de racordare, care reprezintă indicatorii de performanţă specifici privind racordarea utilizatorilor la RET, OTS plăteşte utilizatorului compensaţia corespunzătoare prevăzută în anexa nr. 5”.

ANRE a revizuit Standardul de performanţă pentru serviciul de transport al energiei electrice şi pentru serviciul de sistem, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 12/2016.

Alte compensaţii stabilite de ANRE care ar urma să fie acordate de OTS utilizatorilor RET pentru depăşirea indicatorilor de performanță specifici:

  • 500 lei dacă termenul de emiterea avizului tehnic de racordare (de la data înregistrării documentației complete, inclusiv comunicarea în scris de către utilizator a opțiunii pentru una din soluțiile avizate depășește 10 zile calendaristice
  • 500 lei dacă termenul de emitere a certificatului de racordare (de la data înregistrării documentației complete ) este mai mare de 3 zile lucrătoare
  • 1000 lei dacă termenul de răspuns la reclamațiile scrise privind întreruperile serviciului de transport al energiei electrice    depășește 10 zile calendaristice
  • 1000 lei dacă termenul de răspuns la reclamaţiile scrise privind calitatea tehnică a energiei electrice – nivelul tensiunii este mai mare de15 zile calendaristice etc.

Prin proiectul de ordin menționat, ANRE redefinește indicatori de performanţă generali privind calitatea comercială a serviciului de transport al energiei electrice şi a serviciului de sistem, referitori la racordarea utilizatorilor la RET și la soluţionarea reclamaţiilor utilizatorilor astfel încât rolul actual al acestora de repere/date statistice să fie schimbat în rol de evaluare a performanței, se explică în nota de fundamentare.


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *