Participant activ la dezbaterile regionale despre sectorul transportului curat, Răzvan Nicolescu, Deloitte, propune să se interzică reînregistrarea autovehiculelor diesel Euro 3 și 4 în țările UE

Publicat pe Categorii Info Consumatori, Opinii / Analize, Semnal, Stiri externe
Prima Pagina Info Info Consumatori Participant activ la dezbaterile regionale despre sectorul transportului curat, Răzvan Nicolescu, Deloitte, propune să se interzică reînregistrarea autovehiculelor diesel Euro 3 și 4 în țările UE

România a intrat în cursa europeană pentru mobilitate verde, transport curat și durabil.  Mobilitatea curată reprezintă o prioritate pentru factorii de decizie din UE în condițiile în care aproximativ o cincime din emisiile de gaze cu efect de seră ale Europei provine din transport, susține Comisia Europeană, care a venit cu soluții pentru un transport mai ecologic în țările europene.

În contextul tranziției energetice, sunt în continuare dezbateri regionale despre sectorul transportului curat. Răzvan Nicolescu, Partener, Deloitte România, este participant activ la aceste dezbateri. Cea mai recentă este Inițiativa globală pentru  mobilitate durabilă în cadrul TATRA Summit 2019, care a condus dialogul regional la identificarea de realizări, oportunități și bariere din zona de dezvoltare a mobilității curate.

„Raportul, la care sunt foarte bucuros că am contribuit, este foarte util și reprezintă un instrument bun pentru factorii de decizie. În cazul României, mă preocupă profund nivelul scăzut al cheltuielilor în cercetare și dezvoltare. Această situație ar putea avea un impact negativ mare asupra potențialului firmelor românești de a beneficia de banii care vor fi cheltuiți pentru tranziția energetică. Potrivit Băncii Europene de Investiții, suma va fi de aproximativ 1,15 trilioane de euro pe an”, susține Răzvan Nicolescu.

În cadrul Raportului, Nicolescu a venit cu o propunere, care să fie inclusă în Green Deal – Pactul ecologic european. „Se constată o discrepanță mare în zona de mobilitate între țări, și mă refer la penetrarea autovehiculelor electrice. Această discrepanță vine însă cu un risc major. Putem asista la un fenomen: pe fondul electrificării avansate în unele state, mașinile diesel  Euro 3 și 4 second hand să plece spre alte țări, inclusiv spre România. Ce am propus, în cadrul raportului, este să se interzică reînregistrarea autovehiculelor diesel Euro 3 și 4 în țările UE, să nu mai existe posibilitatea ca proprietarii să le revândă”, ne-a declarat Rrăzvan Nicolescu.
Nu se pune problema de restricții la importuri și de o taxare a acestor mașini !


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *