Șefii de la Electrica au planuri de investiții ambițioase pe 2017 și anii următori. „Avem un plan care prevede investiții de aproximativ 55 – 60 de milioane de euro în fiecare an, cel puțin în următorii 2 ani, pe fiecare societate de distribuție din Grup. Ceea ce înseamnă, în jur de 170-180 milioane euro pe an”, susține Cătălin Stancu, Director General Electrica.
Pentru a putea dubla investițiile de la un an la altul, în cadrul Electrica se implementează un proiect de reorganizare a procesului de investiții. La nivel de grup, planul de investiții a fost realizat, în 2016, în proporție de 67,4% cu mențiunea că pentru filialele de distribuție s-a înregistrat un procent de 70,3% raportat la planul aprobat de AGEA.
Electrica a cunsocut o creștere de 13,4% a cantității de energie electrică vândute pe piața concurențială, ca efect al atragerii de noi clienți prin oferte de preț avantajoase corelată cu condițiile pietei de energie și cu trecerea propriilor clienți din piața reglementată în piața concurențială, se menționează în Raportul anual al Electrica pe 2016.
Pe zona de furnizare, competiția a atins un nivel fără precedent. “Este clar că această competiție nu se poate duce la infinit exclusiv pe prețuri. Trebuie să ne lărgim orizontul. Oamenii vor mai mult și avem în vedere să putem oferi clienților soluții integrate, la un preț competitiv. Asta înseamnă dezvoltare de business nou, investiții în tehnologie, prin care să oferim servicii integrate, nu doar energie electrică”, a afirmat Cătălin Stancu.
Stancu a anunțat recent, în cadrul unei conferințe de presă, că analizează oportunități de investiții atât în țară, cât și în străinătate. Totodată, șeful Electrica spune că provocările teribile de la sfârșitului anului 2016 și începutul lui 2017, când prețul energiei pe bursă a înregistrat cotații record, au însemnat lecții învățate de companiile ce activează pe piața energiei, de clienți și de autorități.