- InfoCons avertizează: Consumatorii trebuie să fie atenți la o serie de aspecte înainte de semnarea contractului de furnizare
După ce ANRE a înfiinţat un „Call-center” dedicat procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale, InfoCons, Organizație pentru Protecția Consumatorilor, a lansat numărul 021-9615 (număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele), dedicat consumatorilor care întâmpină o problemă în schimbarea furnizorului de energie electrică. La acest număr de telefon, consumatorii pot solicita consiliere, informare și pot depune o sesizare în domeniul protecției consumatorilor.
Toți consumatorii care întâmpină probleme sau au nevoie de consiliere în acest domeniu pot accesa, totodată, și numărul de telefon pentru mesaj prin Whatsapp: 0732.008.969, direct la adresa de e-mail: juridic@infocons.ro sau în scris la C.P 38, O.P. 53 sector 4, București.

Reprezentanții InfoCons transmit consumatorilor care doresc încheierea unui nou contract sau au încheiat deja un contract de furnizare a energiei electrice că își pot apăra drepturile și pot lua atitudine când acestea le-au fost încălcate sau nu au fost respectate.
Recomandări de la InfoCons
Înainte de semnarea unu nou contract, consumatorii trebuie să fie atenți la:
- prețul energiei electrice, fix sau variabil, inclus în prețul de furnizare;
- facturarea unei componente fixe stabilită în lei/zi sau lei/lună;
- perioada pentru care urmează a se aplica prețul menționat în ofertă;
- perioada pentru care urmează a se încheia respectivul contract;
- comisioane de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia;
- termenele, modalitățile și condițiile privind plata facturilor;
- modalități de transmitere a facturii și a documentelor anexate acesteia;
- drepturile și obligațiile părților;
- condițiile privind reînnoirea/prelungirea/rezilierea/denunțarea unilaterală anticipată a contractului de furnizare;
- garanțiile solicitate, după caz.
Drepturile consumatorilor de energie:
- de acces la rețelele de energie electrică și gaze naturale;
- de a-și alege furnizorul de energie electrică și gaze naturale fară plata vreunei taxe pentru schimbarea acestuia;
- de a fi informat în legătură cu condițiile generale de contractare, prețurile și tarifele aplicabile, întreruperile programate în furnizarea gazelor naturale etc;
- de a solicita furnizorului modificarea și completarea contractului de furnizare și a anexelor acestuia, atunci când apar elemente noi ori când consideră necesară detalierea sau completarea unor clauze contractuale;
- de a solicita furnizorului să ia măsuri pentru remedierea defecțiunilor și a deranjamentelor survenite în rețelele de energie electrică și gaze naturale;
- de a beneficia de serviciul universal;
- de a primi informații despre utilizarea mai eficientă a energiei;
- de a adresa o plângere furnizorului referitor la activitățile prestate de acesta;
- de a vă adresa ANRE dacă nu sunteți mulțumit de răspunsul furnizorului.
“Suntem racordați la curent, adică energie electrică. Pare a fi un atribut de normalitate în secolul nostru, cu toate că de multe ori și în multe localități, mai ales cele rurale, calitatea este foarte slabă, întreruperi frecvente, fluctuații, dar din păcate încă multe localități sau părți mici din localități, au energie la o calitate mai slabă sau nu au energie electrică și sunt încă în secolele trecute utilizând lampa. Totuși, pentru cei care au energie electrică și un contract de furnizare, oare este un contract citit ? Înțeles ? Primim facturi, dar leînțelegem ? Știm ce citim și de ce plătim cât plătim ? Ne cunoaștem obligațiile și drepturile de consumatori de energie electrică? Știm că există pe piață mai multe companii diferite de la care putem cumpăra energie electrică ? Că există concurență ? Exact ca la telefonia mobilă și fixă!”, precizează Sorin Mierlea, Președinte InfoCons.
Deci, nu uita! Poți să-ți schimbi furnizorul,citește contractul, ai grijă ce cumperi și la ce preț, ai drepturi, ai și obligații, fii informat“
InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.