Ai grijă ce semnezi! Fii informat! Atenție la capcanele existente în unele oferte!, sunt principalele recomandări ale furnizorilor de energie și gaze. Odată cu liberalizarea pieței de energie electrică și gaze naturale, consumatorii casnici pot opta pentru oricare dintre furnizorii activi pe piaţa energiei. Schimbarea furnizorului trebuie să se facă însă cu o corectă informare, dar și maximă atenție la practici înșelătoare, care s-au intensificat în ultima perioadă.
Chiar și în pandemie, agenții de vânzare derulează o campanie agresivă: “atacă” românii la domiciliu sau pe telefon cu scopul de a-i convinge să încheie noi contracte. Numai că nu întotdeauna promisiunile agenţilor de vânzări care reprezintă companiile de profil se regăsesc şi în contracte. Atenție sporită: sunt și falși agenți de vânzare care se pretind reprezentanți ai unor companii!
Procedura este simplă. Agenții de vânzare contactează telefonic persoane și fac tot posibilul să-i convingă să renunțe la furnizorul pe care îl au, cu promisiuni că noua companie le poate oferi energie mai ieftină. Sunt agenți de vânzări care abordează consumatorii la domiciliul lor, mai ales în zonele rurale, sunt foarte insistenți, solicită facturi mai vechi și vin cu o avalanșă de explicații și argumente de natură să convingă că trebuie schimbat furnizorul. Reușesc astfel să păcălească consumatori care semnează documente fără să le citească cu atenție.
Mai nou, poți să îți schimbi furnizorul foarte simplu: o poza după ultima factură, o poză după cartea de identitate si semnatura, care se face pe ecranul telefonului. Cu atât mai mult trebuie să fii atent ce ofertă alegi!
Pe fondul înmulțirii reclamațiilor, furnizorii de energie și gaze își pun în gardă clienții. O capcană care se practică se referă la agenţi de vânzări care vin la uşă şi spun că sunt de la compania de energie, depinde de regiune, şi că trebuie să semnezi ceva foarte rapid, altfel rămâi fără electricitate, atrage atenția directorul general al CEZ România, Ondrej Safar. “Sunt tactici de a păcăli oamenii care se practică în mod obişnuit. În aceste cazuri, le recomand consumatorilor să verifice toate informaţiile cu furnizorul actual, să sune la call-center, să verifice pe site. Pot doar să le spun oamenilor că nu există miracole în ofertele ieftine. Acest lucru nu este valabil doar pentru electricitate, ci pentru orice lucru: când cumperi ceva, există un anumit preţ, iar dacă preţul este prea mic, cel mai probabil în spate se ascunde o păcăleală. Deci, este foarte important să fim atenţi”, a declarat Safar, într-un interviu acordat Agerpres.
Și Electrica Furnizare atrage atenția consumatorilor că pot fi înșelați de falși agenți de vânzări. Compania le transmite clienților să fie atenți că pot fi abordați de „agenți de vânzări” care pretind în mod fals că sunt reprezentanții Electrica Furnizare și care îi dezinformează cu privire la activitățile desfășurate de companie, le prezintă oferte înșelătoare sau îi conving să semneze documente al căror conținut este diferit față de cel prezentat.
Electrica Furnizare vine în sprijinul clienților cu următoarele recomandări:
- Să solicite agentului de vânzări legitimația de serviciu pentru a verifica informațiile prezentate de acesta cu privire la identitatea și compania pe care o reprezintă;
- Să citească cu atenție conținutul tuturor documentelor prezentate, respectiv contract de furnizare.În cazul particular al reînnoirii contractului pentru furnizarea de alte utilități sau servicii este important să parcurgeți cu atenție materialele puse la dispoziția dumneavoastră, să verificați toate bifele din documentele prezentate, astfel încât să evitați semnarea în același timp și a unui contract de furnizare a energiei electrice, fără ca dumneavoastră să fi solicitat sau să fi dorit acest lucru;
- Păstrarea vigilenței cu privire la capcanele existente în unele oferte, în care nu sunt stipulate clar informaṭii importante precum: preṭul final, termenele de plată, taxele de reziliere și penalitățile;
- Să verifice modul în care sunt folosite datele cu caracter personal şi documentele pe care clienții le pun la dispoziţia agenților de vânzări;
- Să contacteze Electrica Furnizare la adresa clienti@electricafurnizare.ro pentru orice informaţii referitoare la ofertele companiei, la activităţile desfăşurate de reprezentanții acesteia, cât şi pentru sesizări referitoare la presupuse încălcări ale legii.