Schimbarea furnizorului de energie și gaze: S-au înmulțit practicile înșelătoare, curg reclamațiile. Falși angajați ai companiilor sau agenți de vânzare “atacă” românii la domiciliu cu scopul de a-i convinge să încheie noi contracte

Publicat pe Categorii Esential, Info Consumatori, Petrol si gaze, Semnal
Prima Pagina Actual Esential Schimbarea furnizorului de energie și gaze: S-au înmulțit practicile înșelătoare, curg reclamațiile. Falși angajați ai companiilor sau agenți de vânzare “atacă” românii la domiciliu cu scopul de a-i convinge să încheie noi contracte
  • Ai grijă ce semnezi! Fii informat! Atenție la capcanele existente în unele oferte!, sunt principalele recomandări ale furnizorilor de energie și gaze
  • Pe site-ul ANRE, consumatorii casnici au la dispoziţie un comparator de preţuri, unde pot consulta ofertele furnizorilor, în cazul în care vor să treacă la o altă companie

Curg reclamațiile la companiile de furnizare energie și gaze cu privire la practici înșelătoare. Falși angajați ai furnizorilor sau agenți de vânzare derulează o campanie agresivă:  “atacă” românii la domiciliu cu scopul de a-I convinge să încheie noi contracte.

Competiția este acerbă, însă schimbarea furnizorului trebuie să se facă cu o corectă informare. Ai grijă ce semnezi! Fii informat! Atenție la capcanele existente în unele oferte!, sunt principalele recomandări ale furnizorilor de energie și gaze.

Electrica Furnizare nu desfășoară la domiciliul clienților în această perioadă activități ce implică modificări ale contractelor de energie electrică sau încheierea de contracte noi în județele Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu. Compania atrage atenția clienților asupra riscurilor de a fi expuși unor practici înșelătoare, care s-au intensificat în ultima perioadă. Susținem concurența și respectăm faptul că, odată cu liberalizarea pieței de energie electrică, clienții își pot alege furnizorul potrivit, în condițiile în care este corect informat, precizează reprezentanții Electrica Furniture, încurajând clienții să sesizeze orice fel de practici neconcurențiale.

Recomandările Electrica Furnizare care vin în sprijinul clienților:

  • Citiți cu atenţie conținutul tuturor documentelor puse la dispoziţie;
  • Beneficiați de o perioadă de 14 zile pentru a vă putea retrage dintr-un contract încheiat în afara spaţiilor comerciale, fără a fi nevoit să justificați decizia de retragere;
  • Atenție la capcanele existente în unele oferte, în care nu sunt stipulate clar informaṭii importante precum: preṭul final, termenele de plată, taxele de reziliere și penalităṭile;
  •  Verificaţi modul în care sunt folosite datele dumneavoastră cu character personal şi documentele pe care le puneţi la dispoziţia agenților devânzări care vă abordează;
  • Pentru orice informaţii referitoare la ofertele Electrica Furnizare, la activităţile desfăşurate de reprezentanții companiei, cât şi pentru sesizări referitoare la ceea ce consideraṭi că ar putea fi o încălcare a legii, ne puteți scrie la adresa de e-mail clienti.ts@electricafurnizare.ro.

Pe fondul înmulțirii reclamațiilor, furnizorii de energie și gaze își pun în gardă clienții. Iată ce răspunde E.ON Energie România la reclamații ale clienților: În ultimele luni, numeroase persoane ne-au adus la cunoştinţă că au fost induse în eroare, chiar înşelate, de reprezentanţi ai unor companii de furnizare de electricitate şi gaze naturale, în vederea încheierii unui nou contract. Mai mult, am fost informaţi că unii furnizori utilizează, evident în mod ilegal, însemne ale companiei noastre pe formulare sau chiar legitimaţii ori reprezentanții lor se recomandă ca fiind angajați E.ON. Abordarea la domiciliu a consumatorilor într-un mod total netransparent, sub diverse pretexte (verificarea contorului, a achitării facturilor etc.), cu solicitarea documentelor de identitate şi a unei facturi mai vechi, cu o argumentaţie verbală neacoperită de contract şi necesitatea unor semnături ale clientului pe anumite documente, fără a da timp pentru a fi citite şi înţelese, reprezintă „reţeta” ce ne-a fost semnalată de clienţi din mai multe judeţe, inclusiv din judeţul Neamț.

Pentru a limita comportamentele ilegale şi imorale, și E.ON Energie România le transmite consumatorilor să sesizeze practicile neconcurenţiale ale furnizorilor de energie.

Pentru a evita să fie păcăliți de cei care folosesc tactici înşelătoare de vânzare pentru a încheia contracte cu orice preţ, ENGIE recomandă să se urmeze doi paşi simpli în vederea unei informări corecte, și anume: Înainte de semnarea unui contract de furnizare gaze naturale, clientul să se asigure că știe totul despre ce și cu cine vorbește: să afle și să verifice identitatea şi adresa furnizorului să ceară să-i fie transmisă o copie a contractului înainte de semnare pentru a avea timp să se informeze să afle preţurile şi tarifele finale ale ofertei de care este interesat şi să ceară o listă completă a ofertelor disponibile.

Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) recomandă maximă atenție consumatorilor casnici la schimbarea furnizorului de energie. Pe site-ul ANRE, consumatorii casnici au la dispoziţie un comparator de preţuri, unde pot consulta ofertele furnizorilor, în cazul în care vor să treacă la o altă companie.


Publicat de

Redacția

Echipa InvesTenergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *