Șeful ANPC le cere furnizorilor să educe consumatorii. Vrea și un sistem de alarmare dacă factura crește brusc

Publicat pe Categorii Electrica si termica, Energie, Flux energetic, Info Consumatori
Prima Pagina Energie Electrica si termica Șeful ANPC le cere furnizorilor să educe consumatorii. Vrea și un sistem de alarmare dacă factura crește brusc
  • Horia Constantinescu: Să vedem cum putem prin soft să naştem un sistem de alarmare în aşa fel încât să luăm măsurile înaintea emiterii facturii…

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, îi pune pe furnizori la treabă, în special în ce privește informarea consumatorilor. În primul rândul, șeful ANPC vrea că vrea ca furnizorii să aibă un sistem de alarmare atunci când factura de energie electrică și gaze naturale a unui consumator depășește valorile înregistrate în lunile anterioare.

„Ne-am confruntat în întreaga ţară cu facturi total disproporţionate financiar, cât şi la nivel de consum, ale unor consumatori ce până atunci reuşeau să fie într-o zonă de confort, să ştie că au consumat şi plătesc o sumă pe care şi-o puteau evalua corespunzător. Va trebui să depuneţi diligenţele ca la nivelul fiecăruia dintre operatori economici, în momentul  când vă confruntaţi cu astfel de situaţii, date de disfuncţionalitate a unui aparat de măsură, date de faptul că nu a citit corespunzător contorul,  să vedem cum putem prin soft să naştem un sistem de alarmare în aşa fel încât să luăm măsurile înaintea emiterii facturii”, a declarat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, în cadrul unei întâlniri  cu companiile de energie electrică şi gaze naturale din România.

Alte cerințe ale președintelui ANPC către furnizori:

  • să se asigure că citirea contoarelor se realizează cu o frecvenţă cel puţin trimestrială. Solicit elaborarea unui document din care să reiasă că obligativitatea de citire a contoarelor revine, în primul rând, consumatorului, dar şi menţiunea că există situaţii în care acest lucru nu poate fi realizat „fie din raţiuni date de vârstă, fie de pregătire”, a declarat Constantinescu, scrie Agerpres;
  • transmiterea de informații privind consumul de referință, prin intermediul primei facturi;
  • educarea consumatorilor. Va trebui să educăm consumatorii să înveţe să poată închide lumina în camera în care aceştia nu-şi mai desfăşoară activitatea, să poată să evalueze corespunzător modul în care îşi încălzesc locuinţa, pentru a fi siguri că nu vor apărea costuri mai mari decât cele estimate de aceştia, a spus Constantinescu, citat de Agerpres;
  • găsirea unei soluții privind modul în care furnizorii să transmită consumatorilor că aceştia au depăşit consumul. Îmi doresc să fie o abordare unitară la nivelul întregului spectru al activităţii de furnizare de utilităţi. Nu cred în varianta de transmitere prin SMS, ci în momentul primirii facturii să poţi să transmiţi tocmai pentru a lăsa consumatorului posibilitatea să conteste la nivelul aparatului de specialitate a furnizorului de utilităţi aceste măsuri, a precizat șeful ANPC, potrivit Agerpres;
  •  găsirea unei modalități ca facturile emise să fie „pe înţelesul tuturor”.

Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.