“În luna ianuarie, s-a întâmplat ceva extraordinar, straniu. Preţurile energiei electrice au urcat la un nivel mai mare de câteva ori faţă de datele istorice. Când ai o asemenea situaţie, poţi să spui că este un caz de forţă majoră”, a declarat Country Manager Enel, Georgios Stassis, la întrebarea adresată de InvesTenergy: Cum se simte Enel după luna ianuarie?
Avem de învățat o lecție dincolo de a găsi neapărat vinovații, a spus reprezentantul Enel, precizând că unul dintre motivele pentru explozia prețului energiei de pe bursă în prima lună a anului are legătură cu furnizorii din piață. “Noi am fost afectaţi, am avut costuri suplimentare, dar a trebuit să ne îndeplinim obligaţiile faţă de clienţi. Am avut oportunitatea de a vedea cine onorează obligațiile contractuale și cine nu. Am analizat și cum să prevenim astfel de situații pe viitor. La nivelul ACUE, am decis să apelăm la un consultant extern care să facă o analiză pentru a înţelege ce s-a întâmplat”, a afirmat Stassis.
La finele lunii ianuarie, compania Enel a transmis un comunicat cu referire la situația extrem de încordată pe piața energiei, care a trecut prin prima sa încercare excepțională. “Încă tânăra piață românească a energiei trece acum prin prima sa încercare excepțională. Prețurile sunt la cele mai mari niveluri înregistrate în ultimele decenii, sistemul este aproape de limita de funcționare, iar unii furnizori denunță unilateral contractele pentru a profita de pe urma acestor niveluri record ale prețurilor, lăsând clienții fără serviciul de furnizare a energiei, pe care contau conform contractelor semnate”, au sesizat reprezentanții Enel.