Aproape 40% dintre gospodăriile din întreaga lume se confruntă cu dificultăți semnificative cu plata facturilor la electricitate, potrivit studiului Accenture ”The energy provider/s guide to net zero: Managing consumer affordability and an affordable energy system”.
În plus, majoritatea consumatorilor nu sunt dispuși să suporte un cost suplimentar pentru investiții în energie verde.
Cercetarea include informații din sondajul New Energy Consumer 2024 realizat pe 16.800 de consumatori casnici de energie din 18 țări.
Studiul a arătat că 37% dintre gospodăriile din întreaga lume se confruntă cu dificultăți la plata facturilor de energie, însă numai 36% s-au declarat mulțumite de ajutorul oferit de furnizorul lor de energie pentru a economisi în ceea ce privește factura lor de energie. Problema accesibilității este universală. Mulți clienți din toate regiunile au dificultăți semnificative în a-și plăti facturile de energie. Unele au fost mai afectate decât altele – mai mulți consumatori din America de Nord (45%) și America Latină (47%) au menționat că au avut recent probleme în a-și plăti factura de energie, comparativ cu cei din EMEA (33%) și APAC (29%).
„Facturile mai mari la utilități au apărut pe fondul creșterii costurilor pentru locuințe, alimente, transport și alte bunuri esențiale, ceea ce face mai important ca niciodată ca furnizorii de energie să înțeleagă mai bine fiecare consumator, reconstruind încrederea n funcție de nevoile acestora. Acum este momentul ca furnizorii de energie să își reinventeze afacerile, trecând de la o abordare axată în principal pe active, la una orientată spre consumatorul de energie”, a declarat Eva Burén, managing director și global energy retail and consumer services lead la Accenture.
Dacă nu se iau măsuri colective, îndeplinirea ambițiilor net-zero până în 2050 ar putea duce la dublarea mediei facturilor la electricitate, relevă studiul.