Studiu Eurelectric: Proprietarul unui vehicul electric din Europa ar putea economisi între 450 și 2.900 de euro pe an utilizând încărcarea inteligentă și cea bidirecțională

Publicat pe Categorii Esential, Opinii / Analize, Semnal, Stiri externe
Prima Pagina Actual Esential Studiu Eurelectric: Proprietarul unui vehicul electric din Europa ar putea economisi între 450 și 2.900 de euro pe an utilizând încărcarea inteligentă și cea bidirecțională
  • Apelul Eurelectric în cadrul EVision 2025: Deblocați flexibilitatea vehiculelor electrice pentru a economisi bani pentru clienți și pentru a optimiza rețeaua electrică

Proprietarul unui vehicul electric din Europa ar putea economisi între 450 și 2.900 de euro în fiecare an, utilizând atât încărcarea inteligentă, cât și cea bidirecțională, arată un studiu al Eurelectric, prezentat în cadrul evenimentului EVision 2025: Sectorul energetic accelerează mobilitatea electrică,  care se desfășoară în perioada 5-6 martie, la Autoworld, Bruxelles.

Citiți mai multe pe https://www.investenergy.ro/eurelectric-organizeaza-evision-2025-sectorul-energetic-accelereaza-mobilitatea-electrica-in-perioada-5-6-martie-investenergy-este-partener-media-al-evenimentului/

Prin încărcarea inteligentă, bateriile vehiculelor electrice pot stoca excesul de energie electrică și, cu tehnologiile vehicul-la-rețea (V2G), o pot vinde înapoi rețelei în momentele de vârf a cererii, ajutând la echilibrarea rețelei electrice, la reducerea congestionării și la integrarea surselor regenerabile variabile. Cu toate acestea, consumatorilor le lipsesc stimulentele economice clare pentru a oferi acest serviciu. Deblocarea acestui potențial necesită semnale clare de preț, acces îmbunătățit la piețele flexibile și date interoperabile în ecosistemul de mobilitate electronica, se precizează în studiu.

Nevoile de flexibilitate se vor dubla în următorii cinci ani în Europa, pe măsură ce mai multe surse regenerabile intră în sistem și sectoarele de utilizare finală se vor electriza. Studiul Eurelectric estimează că bateriile vehiculelor electrice ar putea oferi aproximativ 114 TWh de capacitate a bateriilor până în 2030 – suficientă pentru a alimenta 30 de milioane de case în fiecare an – egală cu aproximativ 4% din cererea anuală de energie proiectată a Europei. Cu toate acestea, acest potențial rămâne în mare parte neexploatat.

„Mașinile electrice sunt ușor și distractiv de condus. Studiul nostru arată că pot ajuta șoferii de vehicule electrice să câștige bani în timp ce stabilizează sistemul de alimentare, dar clienții au nevoie de alegere pe piață și de stimulente clare pentru a acționa” , a spus secretarul general al Eurelectric, Kristian Ruby.

Vânzările de vehicule electrice trebuie să convingă consumatorii de masă. Cu toate acestea, costurile inițiale ridicate rămân principala barieră în calea adoptării vehiculelor electrice, care a scăzut ușor de la an la an în 2024, în timp ce au crescut deja în 2025. Cu toate acestea, oferind flexibilitate, consumatorii ar putea beneficia de costuri de funcționare mult mai mici, aducând costul total al deținerii vehiculelor electrice sub cel al mașinilor convenționale.

Disponibilitatea încărcării este o altă sursă de îngrijorare. Încărcătoarele publice au crescut cu 30% în 2024, ajungând la peste 820.000 de unități, dar trebuie să crească și mai repede pentru a ajunge la obiectivul Comisiei de 3,5 milioane până în 2030. Aceasta înseamnă instalarea a 8.600 de încărcătoare pe săptămână.

„Întregul ecosistem de mobilitate electrică trebuie să îi ajute pe consumatori să considere vehiculele electrice ca ceva mai mult decât un simplu mijloc pentru a ajunge de la A la B. Propunerile de încărcare inteligentă ușor de utilizat, cu beneficii clare ale costurilor, sunt esențiale pentru implicarea și adoptarea consumatorilor”, a adăugat Serge Colle, Global Power & Utilities Sector Leader la EY.

Pe partea de rețea, operatorii de sisteme de distribuție ar putea beneficia de economii estimate de 4 miliarde euro anual, deoarece o flexibilitate mai mare reduce parțial nevoia de extindere a infrastructurii. Cu toate acestea, acest lucru poate reuși numai dacă operatori pot utiliza monitorizarea digitală în timp real și pot avea acces la date interoperabile fără costuri, așa cum se preved reglementările UE în interiorul vehiculelor, care nu au fost încă implementate.


Publicat de

Redacția

Echipa InvesTenergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *