Studiu EY: Furnizorii trebuie să acționeze rapid pentru a transforma modul în care prestează serviciile de furnizare a energiei. Să asigure soluții mai inteligente, instrumente digitale, inclusiv inteligență artificială

Publicat pe Categorii Esential, Opinii / Analize, Stiri externe
Prima Pagina Actual Esential Studiu EY: Furnizorii trebuie să acționeze rapid pentru a transforma modul în care prestează serviciile de furnizare a energiei. Să asigure soluții mai inteligente, instrumente digitale, inclusiv inteligență artificială

Furnizorii simt nevoia urgentă de a reinventa modul în care prestează serviciile de furnizare a energiei către consumatorii persoane juridice, în condițiile în care se preconizează că cererea de electricitate se va dubla până în 2050 și că trei sferturi din această creștere vor fi reprezentate de companii.  Prin programul de cercetare EY Navigating the Energy Transition,  au fost intervievați peste 2.400 de decidenți din cadrul unor companii marii și medii de pe opt piețe din întreaga lume.

În contextul în care cererea crește și așteptările se schimbă, mesajul din partea companiilor este clar: furnizorii trebuie să acționeze rapid pentru a transforma modul în care prestează serviciile de furnizare a energiei. Aceasta presupune asigurarea unor soluții mai inteligente, personalizate și a unor instrumente digitale, inclusiv inteligență artificială, pe care 71% dintre companii doresc să o integreze în interacțiunile lor în domeniul energiei.

Creșterea accentuată a cererii de energie din partea companiilor transformă piața energetică globală, determinând furnizorii de energie să-și regândească modul în care sprijină dezvoltarea și oferă valoare. Potrivit unui nou studiu realizat de EY, două treimi dintre companii sunt preocupate de accesul la surse sigure de energie necesară pentru dezvoltare, iar 64% afirmă că majorările și instabilitatea costurilor cu energia le afectează deja rentabilitatea și competitivitatea. În contextul în care energia este percepută în prezent ca un factor esențial pentru creștere și nu doar ca un cost operațional, această volatilitate creează un grad semnificativ de incertitudine pentru companiile din toate sectoarele, potrivit unui comunicat al EY.

Aceste sunt principalele concluzii reieșite din programul de cercetare EY Navigating the Energy Transition.

Mihai Drăghici, Partener, Consultanță, EY România: „Pe fondul creșterii cererii de energie și al volatilității prețurilor, companiile din România resimt tot mai acut nevoia unor soluții energetice fiabile, sustenabile și adaptate specificului local. Cu peste 70% dintre afaceri orientându-se spre electrificare și reducerea emisiilor, este esențial ca furnizorii de energie să devină parteneri activi în strategia de dezvoltare a clienților lor. Energia nu mai este doar un cost operațional – devine un diferențiator strategic pentru competitivitate și creștere sustenabilă”.

Cercetarea a relevat că mai bine de 70% dintre companii intenționează să își intensifice eforturile în direcția electrificării, reducerii emisiilor și gestionării costurilor energetice în următorii trei ani. Cu toate acestea, tehnologiile învechite, operațiunile compartimentate și competențele limitate legate de acest sector au creat nemulțumiri în rândul multor companii în legătură cu furnizorii lor, determinându-le să ia în considerare alte opțiuni.

Și presiunea de a asigura acces la surse de energie durabilă este în creștere. 70% dintre companii intenționează să investească în producția proprie de energie și în sisteme de stocare prin acumulatori, urmărind un mai mare grad de autonomie și control. În același timp, sustenabilitatea rămâne o prioritate, însă nu în detrimentul dezvoltării. Poziția companiilor este fermă: se așteaptă la soluții personalizate care să susțină ambele obiective, iar dacă furnizorul de energie nu poate asigura acest lucru, vor găsi unul care poate sau vor acționa pe cont propriu.

Strategia energetică a devenit acum o strategie de afaceri

Potrivit studiului EY, 71% dintre companii și-au definit strategii energetice, iar majoritatea caută în mod activ să își consolideze capacitățile energetice prin dezvoltare internă, achiziții sau parteneriate. Cu toate acestea, 42% dintre respondenți au declarat că doresc ca furnizorii de energie să acționeze ca promotori în domeniul energiei, nu doar ca simpli furnizori. Doar o treime dintre companii sunt, în prezent, deschise la posibilitatea ca furnizorii să își asume roluri mai avansate, precum cel de coordonator de platforme sau de furnizor de soluții, ceea ce evidențiază un decalaj semnificativ între percepție și poziționare.


Publicat de

Redacția

Echipa InvesTenergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *