Alro Slatina, unul dintre cei mai mari producători de aluminiu din Europa Centrală și de Est, a înregistrat, în primele nouă luni ale anului 2015, un profit net ajustat* de 145 de milioane de lei, comparativ cu o pierdere netă ajustată* de 115 milioane de lei, în perioada similară din 2014. Cifra de afaceri a Companiei a fost de 1,77 miliarde de lei, față de 1,44 miliarde de lei, în primele nouă luni din 2014, se precizează într-un comunicat al companiei.
“Rezultatele financiare pe care Alro le-a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an sunt un semnal clar că strategia pe care o aplicăm de peste 10 ani este cea corectă şi cea care a menţinut compania viabilă în cele mai grele condiţii de piaţă”, a declarat Marian Năstase, Președintele Consiliului de Administrație al Alro. “Creşterea calitativă a mixului de produse vândute ne-a ajutat să ne îmbunătăţim marjele şi să fim profitabili operaţional, în condiţiile în care piaţa aluminiului este în continuă scădere. În plus, reducerea schemei de sprijin pentru sectorul energiei regenerabile a avut un impact pozitiv asupra activităţii noastre, eliminând distorsiunile cu care s-a confruntat industria noastră şi permiţându-ne să concurăm de pe poziţii egale cu alte companii din interiorul sau din exteriorul Uniunii Europene”, a precizat Năstase.
Veniturile din vânzări au crescut cu 23% în primele nouă luni ale acestui an, faţă de perioada similară a lui 2014, datorită strategiei Alro de promovare a vânzărilor de produse cu valoare adăugată mare, atât pentru sectorul primar, cât şi pentru sectorul procesat, dar şi aprecierii dolarului american. În acest context, Alro a înregistrat o creştere a marjei brute la 18%, în primele nouă luni ale lui 2015, faţă de 7%, în 2014. De asemenea, profitul operaţional a crescut de la 15,6 milioane de lei, în perioada ianuarie – septembrie 2014, la 218 milioane de lei, în primele nouă luni din 2015.
Compania va continua programul de modernizare și de creștere a eficienței operațiunilor, cu accent pe mărirea capacității de reciclare şi pe continuarea extinderii portofoliului de produse, susțin reprezentanții Alro.
*Rezultatul net ajustat reprezintă rezultatul net plus/(minus) cheltuială/(venit) cu/din deprecierea imobilizărilor, plus/(minus) pierdere/(câştig) din instrumente financiare derivate care nu se califică pentru aplicarea contabilităţii de acoperire a riscurilor, plus/(minus) cheltuială/(venit) cu/din impozitul pe profit amânat.
Având în vedere impactul semnificativ generat de marcarea la piaţă a instrumetelor financiare derivate care nu se califică pentru contabilitatea de acoperire, conducerea Alro consideră rezultatul net ajustat ca fiind reprezentativ pentru urmărirea performanţei financiare a Companiei.