ANRE a primit, în două luni, 7000 de apeluri de la consumatorii de energie cu privire la liberalizare

Publicat pe Categorii Flux energetic, Info Consumatori
Prima Pagina Actual Flux energetic ANRE a primit, în două luni, 7000 de apeluri de la consumatorii de energie cu privire la liberalizare
  • Zoltan Nagy – Bege, Vicepreședinte ANRE: Majoritatea întrebărilor au venit din partea consumatorilor fără acces la internet

De la începutul acestui an și până în prezent, pe linia telefonică deschisă de ANRE dedicată informării consumatorilor de energie cu privire la liberalizarea piețelor au fost înregistrate aproximativ 7000 apeluri, conform datelor Autorității.

Zoltan Nagy-Bege, Vicepreședinte ANRE  spune că, până în prezent, s-a constatat faptul că majoritatea întrebărilor au venit din partea categoriei de consumatori fără acces la internet, astfel încât informațiile furnizate de către specialiștii Autorității  au vizat îndrumări cu privire la căile de obținere de oferte de contract pentru furnizare. De asemenea, întrebările legate de modalitatea de utilizare a Comparatoarelor de pe site-ul ANRE au fost frecvent adresate. Alte apeluri au vizat solicitări de informații generale privitoare la liberalizarea piețelor sau la semnificația fiecărei componente din facturi.

Analizând acest trend al subiectelor abordate pe linia de call-center și pentru a veni în sprijinul clienților, ANRE a realizat recent un Ghid explicativ și un Tutorial de utilizare a aplicației Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice și a aplicației Comparator oferte-tip de furnizare a gazelor naturale, toate disponibile pe pagina de internet ANRE.

Vicepreședintele ANRE mai susține că statisticile, studiile, sondajele sau solicitările de informații  impulsionează intensificarea eforturile Autorității în ceea ce privește activitatea de informare a clienților, prin cât mai multe mijloace de comunicare.

Am analizat recent două studii referitoare la percepția românilor cu privire la liberalizarea pieței de energie electrică, pe care le-am evaluat a fi relevante și credibile, atât din punct de vedere al metodelor folosite, cât și din perspectiva eșantioanelor reprezentative folosite la nivel național. Este vorba despre studiile IRES și cel al Reveal Marketing Research, realizate în ianuarie, respectiv februarie 2021. Studiul IRES arată că 8 din 10 respondenți afirmă că au auzit de procesul de liberalizare a pieței de energie electrică din România, mare parte dintre aceștia referindu-se la etapa începută în ianuarie 2021 și nu la cea din 2013, părerile cu privire la liberalizarea pieței de energie electrică fiind împărțite, însă ușor înclinate către o opinie favorabilă acestui proces. Mai exact, studiul IRES arată că 53% dintre respondenți au o părere bună sau foarte bună (tineri, cu studii medii sau superioare, cu ocupație și venituri ridicate), iar alți 37% emit păreri negative (bărbați, peste 51 de ani, cu studii elementare sau medii, fără loc de muncă), precizează Nagy-Bege.

Conform studiului Reveal Marketing Research, 88% dintre români declară că știau că piața de energie electrică s-a liberalizat de la 1 ianuarie 2021, 64% dintre respondenți spun că intenționează să păstreze același furnizor de energie electrică, iar o treime dintre români (33%) a aflat despre liberalizarea pieței de energie abia după 1 ianuarie 2021.

De la oficialul ANRE, aflăm că, în contextul liberalizării pieței de gaze naturale, numărul clienților casnici care până la 31 ianuarie 2021 au ieșit din contractul vechi reglementat (cel de la 30 iunie 2020) și au încheiat un contract concurențial este de 543.724, ceea ce reprezintă 16,09% din total clienți reglementați la 30 iunie 2020. Astfel, din 3.942.827 clienți casnici de gaze naturale, 1.108.142 au contract concurențial, reprezentând un procent de 28,11%.

La energie electrică sunt 8.905.457 de consumatori casnici, din care 3.229.694 au contracte concurențiale (36,3%).

Numărul clienților casnici din piața de energie electrică, care în perioada 30 octombrie 2020 – 15 februarie 2021 au ieșit din contractul vechi reglementat și au încheiat un contract concurențial este de 293.712, ceea ce reprezintă 5,4% din total clienți reglementați la 30 octombrie 2020.


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *