Apelarea la firme intermediare poate crește costul racordării la rețeaua de energie electrică fără a avea vreun impact direct în reducerea duratelor, atenționează reprezentanții CEZ România, cu mențiunea că grupul nu are încheiate contracte de parteneriat cu prestatori externi pentru consilierea clienților privind procesul de racordare la rețeaua de energie electrică. “Orice companie care pretinde bani pentru astfel de servicii nu are nicio legatură cu activitatea Grupului CEZ. Toate activitățile de informare, consiliere și suport oferite atât clienților, cât și potențialilor clienți se realizează în mod direct și gratuit în Centrele de Relații cu Clienții din aria de activitate a companiei și prin intermediul canalelor de comunicare puse la dispoziția acestora” , informează CEZ România.
În cazul procedurii de racordare la rețeaua de energie electrică, durata și costurile sunt reglementate de Legea energiei electrice și a gazelor naturale nr.123/2012, de Regulamentul privind racordarea utilizatorilor la rețelele electrice de interes public, precum și de Metodologia pentru evaluarea condițiilor de finanțare a investițiilor pentru electrificarea localităților ori pentru extinderea rețelelor de distribuție a energiei electrice, aprobate prin Ordinele președintelui ANRE nr. 59/ 2013 cu compleăarile ulterioare, respectiv 75/2013.
Pentru o informare corectă, specialiștii CEZ oferă gratuit servicii de consultanță în vederea racordării la rețeaua de energie electrică, în cadrul Centrelor de Relații cu Clienții. De asemenea, informațiile sunt disponibile și la Info Linia CEZ.