Conpet, operatorul Sistemului Național de Transport prin conducte al țițeiului, gazolinei și condensatului, va derula un important proces de recrutare și selecție a candidaţilor pentru ocuparea funcțiilor de Director General, Director General Adjunct și Director Financiar ai companiei.

Este o procedură de selecție directori cu contract de mandat, care se derulează în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice. Compania a informat acționarii și investitorii că, în ședința din data de 30.08.2023, Consiliul de Administrație a stabilit calendarul procedurii de selecție a Directorilor cu contract de mandat pe o perioada de 4 ani.
Dosarele de înscriere ale candidaților pot fii transmise, până cel târziu în data de 05.10.2023.
Conform anunțului companiei, Directorul General va organiza și va conduce activitatea societății în conformitate cu atribuțiile prevăzute în contractul de mandat și cu reglementările legale aplicabile, fiind reprezentantul legal al acesteia. Performanța sa va fi masurată printr-un set de indicatori de performanță financiari și nefinanciari ce vor fi incluși în contractul de mandat ce se va negocia și conveni cu Consiliul de Administrație, astfel încât societatea să-și atingă obiectivele stabilite prin Planul de administrare aprobat în conformitate cu prevederile legale.
Directorul General Adjunct (DGA) va organiza și va conduce activitatea juridică a societății, de resurse umane, guvernanță corporativă și de control intern managerial, precum și orice alte structuri sau activități, în conformitate cu atribuțiile prevăzute în contractul de mandat, structura organizatorică și cu reglementările legale aplicabile și îl va înlocui pe Directorul General atunci când acesta lipsește motivat din societate. Performanța sa va fi masurată printr-un set de indicatori de performanță financiari și nefinanciari care vor fi incluși în contractul de mandat.
Directorul Financiar (DF), denumit și Director Economic, va organiza și conduce activitățile contabile, de dezvoltare și implementare a strategiei financiare și a sistemului integrat de gestiune a resurselor societății în conformitate cu atribuțiile prevăzute în contractul de mandat și cu reglementările legale aplicabile. Performanța sa va fi masurată printr-un set de indicatori de performanță financiari și nefinanciari care vor fi incluși în contractul de mandat.
Etapele de desfășurare a procesului de recrutare și selecție și calendarul procedurii, după cum urmează:
• Publicare anunț în ziare privind selecția directorilor – termen limită 01.09.2023
• Perioada depunere candidaturi 04.09.2023 – 05.10.2023
• Evaluarea listei lungi de candidați 06.10.2023 – 09.10.2023
• Stabilirea listei scurte 10.10.2023 – 11.10.2023
• Prezentarea declarației de intenție a candidatilor din lista scurtă, derularea interviurilor, aplicarea punctajelor, prezentarea raportului cu propunerile de nominalizare 12.10.2023 – 02.11.2023
• Numire directori, semnare contracte 03.11.2023.
Conpet operează o rețea de conducte cu o lungime de 3800 km, care traversează 24 de județe ale țării. Compania, cu 1.460 angajați, a înregistrat, la finele lui 2022, o cifră de afaceri de peste 94 milioane euro.