Consumatorii nemulțumiți de relația contractuală cu furnizorul de gaze se pot adresa ANRE și ANPC

Publicat pe Categorii Flux energetic, Info Consumatori
Prima Pagina Actual Flux energetic Consumatorii nemulțumiți de relația contractuală cu furnizorul de gaze se pot adresa ANRE și ANPC

În cazul în care consumatorul are o nemulțumire referitoare la contract sau la modul de derulare al acestuia, trebuie să se adreseze mai întâi furnizorului, iar, dacă problema nu este soluționată, se poate adresa atât ANRE, precum și ANPC, anunță Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

De la 1 iulie 2020, prețurile de furnizare a gazelor naturale nu mai sunt reglementate de către ANRE, realizându-se, conform legii, liberalizarea acestei piețe. Ca atare, consumatorii au avut posibilitatea să aleagă un furnizor cu care să încheie un contract de furnizare a gazelor naturale în regim concurențial, până la 30 iunie 2020, care ar fi putut fi cu furnizorul actual sau cu oricare alt furnizor de gaze naturale dintre cei ce dețin licența ANRE.

Dacă consumatorii nu au semnat încă noul contract cu furnizorii de gaze naturale, acest lucru nu generează costuri suplimentare. „În situatia în care, până la sfârșitul lunii iunie 2020, un consumator nu a încheiat un contract de furnizare a gazelor natural în regim concurențial – fapt care nu generează costuri suplimentare sau modificări de ordin tehnic – furnizarea gazelor naturale nu va fi sistată, ci se va realiza în condițiile contractuale ale furnizorului actual, la prețul din oferta comunicată odată cu factura fiscala curentă din perioada mai-iunie 2020, urmând ca, până cel mai târziu pe 30 iunie 2021, consumatorul sa își îndeplinească obligația de a încheia un contract de furnizare a gazelor naturale în regim concurențial. Lista furnizorilor de gaze naturale, precum și informații privind ofertele-tip sunt puse la dispoziția consumatorului prin aplicația „Comparator oferte-tip de furnizare a gazelor naturale” disponibilă pe site-ul ANRE, pe paginile web ale acestora putând fi găsite informații atât despre oferte, cât si despre contractul de furnizare utilizat”, se precizeaza într-un comunicat al ANPC.

Un consumator are posibilitatea de a a renunța la contract în 14 zile de la semnare. „Totodată, furnizorii trebuie să facă dovada comunicării unui exemplar din contractul încheiat cu consumatorul, cu semnăturile părtilor contractante. În ambele cazuri, consumatorul are posibilitatea de retragere din contract în termen de 14 zile de la semnare și, numai cu acordul scris al acestuia de renunțare la perioada de retragere, contractul poate produce efecte”, susține ANPC.


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *