E.ON Energie România, reacție la decizia ANRE: Am acționat corect, transparent și loial față de consumatori. Vom face toate demersurile legale pentru a demonstra că notificările s-au făcut în deplină conformitate cu cadrul legal și contractual

Publicat pe Categorii Business, Furnizare / Distributie / Transport, Semnal
Prima Pagina Business Furnizare / Distributie / Transport E.ON Energie România, reacție la decizia ANRE: Am acționat corect, transparent și loial față de consumatori. Vom face toate demersurile legale pentru a demonstra că notificările s-au făcut în deplină conformitate cu cadrul legal și contractual
  • Pentru că nu este viabil economic și nici legal să vândă sub costuri, compania a fost nevoită să informeze clienții despre creșterile prețurilor de achiziție în prețul de furnizare care determină necesitatea de a modifica prețurile finale

E.ON Energie România consideră că a acționat corect, transparent și loial față de consumatorii săi. De aceea, compania va face toate demersurile legale necesare pentru a demonstra faptul că notificările trimise clienților s-au făcut în deplină conformitate cu cadrul legal și contractual aplicabil în relațiile cu clienții noștri, raportat la evoluția pieței și costul de achiziție al gazului majorat exponențial în ultima perioadă, au precizat reprezentanții companiei, la solicitarea InvesTenergy.

ANRE anunțat că furnizorii de gaze Engie România E.ON Energie România și Restart Energy One au fost sancționați fiecare, cu amendă în valoare de 800.000 lei, pentru că în ofertele lansate public cu un preț fix, valabil pe o anumită perioadă (6-12 luni calendaristice), nu au menționat, că furnizorul își rezervă dreptul de a modifica pe parcursul acestei perioade preţul ofertat și astfel, nu și-au îndeplinit obligația legală de a pune la dispoziția acestora, în mod transparent, informații clare, cu privire la prețurile practicate pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale. Preț pe care, ulterior, au intenționat să-l modifice, începand cu lunile octombrie și noiembrie 2021, prin notificări trimise anumitor categorii de clienți.

Pentru că nu este viabil economic și nici legal să vândă sub costuri, compania a fost nevoită să informeze clienții despre creșterile prețurilor de achiziție în prețul de furnizare care determină necesitatea de a modifica prețurile finale, ne-a informat E.OnN Energie România, companie  membră a Grupului german E.ON.

În răspunsul transmis InvesTenergy, reprezentanții companieii au venit cu următoarele precizări:

Prioritatea noastră este achiziționarea la timp a cantităților necesare de gaze naturale și electricitate pentru clienții noștri, pentru a asigura continuitatea și securitatea aprovizionării, indiferent de condițiile meteorologice nefavorabile sau de alte situații majore care pot apărea. În calitate de furnizor, E.ON Energie România depune eforturi pentru a atenua pe cât posibil impactul creșterilor de preț asupra consumatorilor.

Este foarte important să sublinem faptul că peste 95% din factură o reprezintă costurile de achiziție a gazelor naturale, de înmagazinare, precum și cele reglementate de transport și distribuție, inclusiv TVA.

Furnizorilor le revine cea mai mică parte din totalul facturii, 5%, aceasta reflectând costul serviciilor de furnizare (Call-Center, centre de relații clienți, salarii, utilități, impozite și taxe etc.).

Suntem extrem de preocupați în legătură cu această situație, independentă de voința furnizorilor, și subliniem necesitatea aplicării cu celeritate a schemei sprijin din partea statului pentru clienții care au cu adevărat nevoie de acest sprijin financiar.


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *