Grupul Electrica, lider în distribuţia şi furnizarea de energie electrică în România, a înregistrat în primul trimestru din 2016 un profit net consolidat de 142 milioane lei, ceea ce înseamnă o creştere cu 15 milioane lei, respectiv cu 12%, faţă de primele 3 luni ale anului trecut, potrivit Raportului trimestrial. “Partea profitului net cu creşterea cea mai semnificativă, respectiv 23%, este cea care revine acţionarilor Electrica SA. Această creştere a fost generată de câștigul din deconsolidarea SE Moldova, ca urmare a măsurilor de eficientizare a structurii Grupului”, se precizează într-un comunicat al companiei. Profitul operaţional pe Trimestrul I 2016 a fost de 170 milioane lei, cu 19% mai mare decât în aceeaşi perioadă din 2015, Grupul Electrica înregistrând creştere de 12% a EBITDA, atingând nivelul de 258 milioane lei.
“În ciuda schimbărilor importante din piața de energie, inclusiv în ceea ce privește cadrul de reglementare, rezultatele financiare înregistrate de Electrica în primele trei luni ale acestui an sunt foarte bune. Măsurile implementate de managementul companiei în vederea eficientizării activităților de bază, diminuării costurilor și optimizării investițiilor au dus la obținerea acestor rezultate financiare, continuând practic evoluția constantă a profitabilității”, a declarat Iuliana Andronache, Director General Electrica.
Potrivit datelor companiei, veniturile operaţionale au totalizat, în primul trimestru din acest an, 1.518 milioane lei, în creştere cu 92 milioane lei, respectiv 6%, faţă de perioada similară din 2015. Pe segmentul de furnizare s-a înregistrat o creștere cu 3% a veniturilor, generată de o cantitate furnizată cu 8% mai mare decât în primul trimestru din 2015.
În ciuda unei creșteri de 3% a cantităților distribuite, veniturile înregistrate de segmentul de distribuție au scăzut cu 10%, principala cauză fiind reducerea tarifelor. În intervalul menţionat, cheltuielile operaţionale au crescut cu 5%, în principal prin achiziţionarea unei cantităţi mai mari de energie, corelată cu creşterea cantităţilor distribuite și furnizate, raportat la Trimestrul I al anului trecut.
Reprezentanții companiei susțin că, și în anul 2016, Electrica are un plan de investiții foarte ambițios, nivelul bugetat fiind de 834 milioane de lei.